Beste mensen,
Na veel nakijken, vervangen en schoonmaken is de Fiësta bijna geen Problemcar meer. Bijna.
De auto hield tot voorkort nog erg in (kwam volgas niet vooruit bij 80 en bij 110km/h en schoot dan na 4, 5 seconden weg) en liep stationair verschrikkelijk onrustig. Wat is er precies gebeurd?
- Luchtfilterhuis hing los, zat met 1 schroef vast en zoog dus veel 'vieze' lucht aan
- Luchtmassameter vervangen, deze was helemaal vuil door bovenstaande
- Oliefilter vervangen
- Brandstoffilter vervangen
- Nieuwe bougies (BOSCH)
- Einddemper vervangen voor originele Fiësta demper (zat geknutselde 'sport' pijp onder)
Nu rijdt de auto weer als een zonnetje en loopt hij stationair BIJNA perfect. Dat wil zeggen; netjes 950-1000 toeren bij een warme motor... maar soms slaat hij even terug naar de 300-500 toeren of slaat hij helemaal af. Dit gebeurt doorgaans slechts één keer per stopbeurt. Dus stel ik sta voor het stoplicht en hij valt na een paar seconden naar 300-500 toeren en daarna weer naar 900, dan kan ik 5 minuten blijven staan zonder dat er weer wat gebeurt. Pas als ik weer ga rijden en bij een volgend stoplicht sta, kan hij weer terugvallen of uitvallen.
Rara, wat kan dit zijn? Voor ik alles los ga trekken graag deskundig advies! :)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je de auto al eens uit laten lezen?
misschien staat er wel een foutcode opgeslagen en weet je in ieder geval welke richting je zou kunnen gaan zoeken.
succes
Excuses, wist niet dat een (laatste) antwoord noodzakelijk was op dit forum. Heb inmiddels andere auto met nieuwe problemen, maar voor de Fiësta bleek het één van de vacuümslangetjes direct onder het inlaatspruitstuk te zijn dat poreus was. Vervangen en loopt stationair weer helemaal goed!
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar