Ik ben bezig met een Focus waarvan de tank is leeggereden en na opnieuw vullen wil deze niet meer aanslaan. Wat heb ik al geprobeerd: Filter vullen, brandstof aanzuigen vanaf de tank op de aanvoerleiding naar het filter en ook via de retourleiding vanaf de pomp, auto aanslepen. Als je de leidingen op de injectors losdraait tijdens het starten komt er wel volop dieselolie uitgespoten. Bij het uitlezen krijg ik 3 foutcodes, o.a. op een te lage brandstofdruk(overige moet ik ff opzoeken). De brandstofdruk is tijdens het starten 180bar volgens mijn tester. Is dit voldoende voor dit type motor om aan te slaan? Heeft iemand dit al eerder bij de hand gehad?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
180 bar is wat te laag
250-300 is goed
ontluchten is zeer lastig
Hallo ,weet niet of je een nieuw filter hebt gemonteerd of alleen gevuld , wellicht is er rommel mee gekomen en zit ie misschien dicht
Jarno, wij hebben een tijdje geleden ongeveer zelfde panne meegemaakt met 18tdci, hier zijn de injectoren gesneuveld. Blijkbaar kunnen de Delphi niet tegen "droogdraaien" volgens revisiebedrijf.
Hopelijk is het bij jou niet het geval.
Ik heb gisteren met een externe tank en een elektrisch pompje geprobeerd de motor aan te laten slaan, maar ook dit hielp niet. Ik kan dus uitsluiten dat er rotzooi in de tank voor het probleem zorgt. Zojuist heb ik de retourhoeveelheid gemeten van de injectors, maar die was minimaal.
Zelf vond ik 180 bar ook al aan de lage kant. De foutcodes zijn P2288 injectieregeldruk niet op verwachte niveau, P0335 gebruik CPS circuit fout, P0191 circuit van druksensor brandstofgallerij.
Weet je wel zeker dat de auto is afgeslagen vanwege te weinig diesel? Het zou zomaar ook de hogedrukpomp kunnen zijn
Dus op een beetje remmenreiniger gaat het even?
Op startpilot loopt de auto even tot het op is, dus dat duurt een paar tellen. Het verhaal van het afslaan komt van de klant, hij heeft er zelf wat dieselolie bijgevuld. Ik weet dus niet hoe leeg de tank was, maar toen de auto bij ons arriveerde kwam de meter nauwelijks omhoog.
Ik heb nog P0335 uitgezocht en dat is een foutcode op de krukassensor. Dat kan ook nog het probleem zijn dus. De sensor is doorgemeten en de weerstand zou goed zijn (480 ohm), morgen toch maar eens een nieuwe krukas- en nokkenassensor proberen.
We zijn nu zover dat we gecontroleerd hebben wat we konden en dat alleen de brandstofpomp overblijft. De keuze ligt nu bij de klant wat er gaat gebeuren, maar ik denk niet dat gezien de overige staat van de auto deze reparatie uitgevoerd mag worden.
Wat is je raildruk? dan weet je zeker of het wel of niet de pomp is. sensoren kan je uitlezen
De raildruk tijdens het starten zou 180 bar zijn. Het gekke is dat P2288 duidt op een te hoge raildruk, terwijl 180 bar juist aan de lage kant is.
Alles zover uitgesloten, blijft over de brandstofpomp. Nu ligt de keuze bij de klant.
[quote=marcel7031]Wat is je raildruk? dan weet je zeker of het wel of niet de pomp is. sensoren kan je uitlezen[/quote]
Sorry, dat had je al uitgelezen, meet voor de lol eens rechtstreeks op de sensor, 0,5V met contact aan en pakweg 1V met starten.
Pak zowel de sensormassa als de accumassa.
Of de IMV klep op de pomp.
Niet vermeld, maar die is ondertussen ook al eens gewisseld. Bedankt voor het meedenken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar