hallo, heb een probleempje. ik werk al jaren aan autos en heb al verschillende dieselpompen vervangen, nu heb ik een ford courier met een defecte dieselpomp...
heb de distributieriem gemerkt en eraf gelegd, vervolgens de kappen van de ketting open gedaan, toen zag ik de ketting uiteraard, wat is nu mijn probleem... ik heb de 3 torkschroefjes losgedraaid waarmee de pomp tegen de motor is bevestigd en toen de dikke schroef van 22 los gedraaid, zodat de ketting niet verder los moet, ik had de poeli getekend van de pomp tegen de pompsteun, maar mits die dikke moer los moest van 22 zag ik toen de pomp eruit kwam dat er geen kal zit tussen poeli en pomp, dus hoe zet ik nu deze weer op tijd??? Zoals ik al zei, ik had de poeli wel getekend maar mits er geen kal in het asje van de pomp zit ik nu verder vast...
Help
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Er komt een afstelpen in een gat in het motorblok thv de dynamo, daar mee zet je de motor op tijd. Nokkenaspoelie zit geen spie in, klepdeksel demonteren en dan komt er een plaat van 6mm achter in de nokkenas.
Dan past er in de pomp een stiftje van 6mm, op ongeveer 12uur.
Ketting had niet bloot gehoeven ook de moer van 22 niet.
Steun los, torx los dan kan de pomp eraf.
heel dikke merci, das heel mooi uitgelegd!! weet ge toevallig ook iemand die de pomp kan reviseren voor een goede prijs, woon in limburg (belgie). maar moet niet voor de deur zijn, wil er gerust een stukje voor rijden.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Courier of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar