Sedert iets meer dan een jaar heb ik een Capri in de garage. Er is al wat werk in gekropen maar nu zit ik met de handen in het (nog resterende) haar betraffende de ophanging. Zowel vooraan als achteraan heb ik nieuwe schokdempers gemonteerd, vooraan kwamen er ook nieuwe spiraalveren en achteraan werden de gebarten bladveren gewisseld met een setje occasie bladveren (3-blads) dewelke nog nooit gemonteerd waren geweest. Nu staan de auto echter vooraan erg hoog en achteraan zit hij met de wielen voorbij de wielrand naar onderen gedrukt... Gezien vooraan alles vervangen werd met delen van bij motomobil ( een specialist (i hope and think so) uit Duitsland denk ik dat de fout bij de bladveren zit. De originele zijn 4-blads , de momenteel gemonteerd 3-blads... Misschien dat ze eerder dienen om een capri te verlagen ... Of wat is jullie mening ???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
3 blads hoeft niet per defenitie slapper tezijn , maar als ik het verhaal zo lees zou ik zeggen dat ze niet goed zijn.
De veer is wel evenlang.
De voorkant staat niet extreem hoog door verkeerde schroefveren , telang , testug.
Heb je de oude met de nieuwe vergeleken Qua hoogte.
Een capri staat altijd wel iets achterover ,maar dan is er altijd nog wel ruimte boven de band.
Maak eens een foto
Klopt als een bus wat je zegt ... Vooraan heb ik na lang zoeken bij motomobil in Duitsland nieuwe spiraalveren gekocht. De schokbrekers is standaard vervangspul dus ik peins dat dit wel goed zit. De spiraalveren waren alleszins even lang dan de ouwe die onder de auto uitkwamen en ik kan me moeilijk inbeelden dat motomobil (specialist in Ford-klassiekers) met prul zou afkomen ... (je weet echter maar nooit natuurlijk, mja). De banden zitten vanachter echt weggedoken in de wielkassen , dus misschien toch maar een gokje wagen en (duur) nieuwe bladveren aanschaffen, ook gelijk maar bij Motomobil want buiten enkele verkooppunten in Engeland krijg ik ze niet getraceerd ... Altijd toch weer moeilijk met een auto waar je niet zomaar effe iets van kan bestellen in de autoshop ... Rilril ...
12 jaar
Hoeveel scheelt het , dat de nieuwe schroefveren langer zijn ?
Zijn de windingen ook dikker toevallig.
Maak eens een foto , als je een krik achter onder de auto zet hoeveel moet de auto dan omhoog om normaal testaan?
Wel 4 blads kopen dan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Capri of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar