close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Courier: Ford Courier (bijna) niet te starten...

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8

Mijn auto is sinds een aantal weken steeds slechter gaan starten en krijg hem nu eigenlijk helemaal niet meer aan de praat. Eerst sloeg de motor na drie keer starten nog aan, maar inmiddels min 20 keer, waarbij eenmaal aangeslagen de motor afslaat als gevolg van verzuipen (na vele startpogingen).

Accu is goed, alle gloeiboegies zijn vervangen en de startmotor gaat gewoon goed rond. De gloeibougies heb ik onlangs vervangen, omdat die na 1 jaar al kapot waren. Wellicht heeft dit ook met het probleem te maken.

Als de motor eenmaal liep, de 'verzuipverschijnslen' weg waren en de motor op temp was, waren er verder niet echt problemen. Bij stationair lopen zat er wel steeds een 'hapering' in, maar motor sloeg niet af. Weet niet of dit ook iets te maken kan hebben met mijn startproblemen, maar noem het voor de zekerheid

Hoop dat iemand iets kan met deze info...

Gr.

Geplaatst door

J.Schutte (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

waarschynlyk is de opvoerpomp defect het membraam is dan lek en dan kryg je valse lucht als de auto een tydje stilstaat loopt de brandstof terug vandaar het slechte starten komt vaker voor een andere monteren
gr klaas

foggy1 0

16 jaar

inderdaad eerste verdachte is de membraam
controleer ook eens of er efectief spanning op de gloeibogies komt
net een gehad met een draadbruik in het verbindingsblokje van de draad naar de gloeibougies, gloeirelais controleren en ook de klepspeling(wordt nogal eens "vergeten")

asx 0
badge

16 jaar

Ik weet niet of je probleem al opgelost is, maar als dat niet zo is, dan kan je nog naar de retourleidingen van de inspuiting op je blok kijken. Deze rubberen slangetjes worden na verloop van tijd broos en scheuren. Hierdoor zal tijdens stilstand de brandstof teruglopen naar je tank.

Door een scheur in één van je retourleidingen wordt vervolgens, tijdens het starten, valse lucht aangezogen. Hierdoor heeft de brandstof pomp moeite met het aanzuigen van de brandstof uit de tank.

Het kan geen kwaad ze voor de zekerheid te vervangen. Kost maar een paar euro, of is bij een goede garage service.

succes ermee.

m.schuite 0

16 jaar

Bedankt voor alle suggesties. Heb nog paar aanvullende vragen.

1. Is opvoerpomp hetzelfde als de brandstofpomp of ...?
2. Dient in het geval van een kapotte opvoerpomp de gehele pomp te worden vervangen of alleen het betreffende membraam?
3. Is het voor een amateur te doen om de pomp/membraam te vervangen (of is het te moeilijk, brug benodigd, speciaal gereedschap etc.)

Gr.

J.Schutte 0

16 jaar

de opvoerpomp zit aan de zykant van de kop gemonteerd daar zit het brandstoffilter aan gemonteerd je kan het zelf vervangen een nieuwe opvoerpomp met filter kost ongeveer 100 euro by de ford dealer monteren en de leiding naar de brandstofpomp los laten op het membraampompje pompen tot er brandstof uit komt dan de leiding erop en klaar is kees
mvg klaas

foggy1 0

16 jaar

Volgens mij zit er op een courier geen opvoerpomp. Zit een bosch pomp op volgens mij.

Postie 0
badge

16 jaar

Ik rijdt momenteel met een Escort 4 1.8D CL Estate.

Deze moet je ook LANG starten koud.

Deze heeft:

* Nieuwe gloeiers
* Nieuwe Opvoerpomp
* Nieuwe retourslangen

Bij mij is t ook geen brandstof probleem, want er komt een GROTE DIKKE GRIJZE WALM ui t de uitlaat als hij aanslaat.

ik denk dat het de aard van het beestje is. (ouderdom)

Nu lees ik bij de topic starter dat hij 20x moet starten, als je gewoon na het gloeien aan 1 stuk doorstart met het gas half ingetrapt, slaat ie vaak gewoon aan, alleen lang achtereen starten.

als ik iedere keer stop met starten krijg ik hem ook niet aan namelijk.

Bij mij helpt t ook niet als ik een paar keer op het opvoerpompje druk voor ik ga starten.

dit zelfde was ook bij de 2000 fieste van mijn buurman (zonder hand pomp)

die deed ook gewoon lang starten en sloeg ie ook aan

TIP: als het voorgloeilampjes is gedooft gloeit de motor nog zo'n 20 sec door.

als je dus 5sec na het doven van het lampje gaat starten slaat ie vaak makkelijker aan.

Willem

Willem12089 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Courier of stel zelf een nieuwe vraag.