Heb hier een courier uit 1997 met een 1.8D die niet wil starten. Diverse scantools geprobeerd maar geen fout kunnen vinden. Het wil gewoonweg niet starten. De PATS geeft knippercode 3-2 aan. Startmotor draait dus niet en zelfs na voorttrekken gemerkt dat het niet wil aanslaan. Een nieuwe inspuitpomp elektrisch aangesloten om te kijken of het zou reageren maar nee hoor nog steeds niets. Alle zekeringen en relais losgetrokken en gecontroleerd maar niets gevonden. Iemand nog enig idee? (sleutel chip is ok)
Dank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je zou de sleutels (minimaal 2) opnieuw in kunnen leren
ik heb helaas maar 1 sleutel. Heb nieuwe transponders gekopieerd en deze ingeleerd maar helaas het blijft nog steed bij het oude. Ik heb in de afgelopen maand de autop 1 keer na zoveel pogingen kunnen starten maar nadat het was afgeslagen bleef het bij het oude.
Bedankt voor de reaktie.
Laatst ook zo'n Courier gehad. Bij deze hadden we iets aan de motor gedaan, olie ververst ofzo, en toen wilde hij ook niet meer starten. We kwamen er per ongeluk achter dat er boven de radiateur en net onder de balk waar het slot in zit een kabelboom loopt met een stekkerverbinding. Deze was waarschijnlijk iets bewogen en de stekker lag bijna uit elkaar, maar net niet, dus het viel niet op. Stekker goed vastgedrukt en probleem over. Misschien heb je er iets aan??
Ik weet niet zeker, maar bij sommige couriers zit er in de linker A stijl, de module voor het pats systeem.
Dit is de startblokkering, wel eens meegemaakt dat de auto waterlekkage had en alles over het moduul stroomde.
Misschien werkt stekker los en weer vast zetten ook wel.
[quote=Postie]Ik weet niet zeker, maar bij sommige couriers zit er in de linker A stijl, de module voor het pats systeem.
Dit is de startblokkering, wel eens meegemaakt dat de auto waterlekkage had en alles over het moduul stroomde.
Misschien werkt stekker los en weer vast zetten ook wel.[/quote]
Ja dit klopt, heb ik zelf al meerdere keren bij de hand gehad, haal de stekker maar eens los en dan zie je vast op enkele pootjes groene aanslag, stekker reinigen, moduul openmaken en ook eventueel reinigen.
Suc6
Hallo, bedankt voor de reakties. Ik heb inmiddels het volgende gedaan:
- PATS systeem losgehaald en contacten gereinigd; pats module onder A frame, rondom slotkontakt, en relais
- alle relais en zekeringen, onder dashboard paneel en in motorrruimte, eruitgehaald en vervangen door andere zekeringen en relais (uit de sloop)
- ECU eruit gehaald en kontakten gereinigd
- inspuitpomp stekker losgehaald en vanaf motorcompartiment naar PATS module doorgemeten
- startmotor direct geschakeld; deze draait maar de motor wil niet starten; geen brandstof
De PATS geeft nog steeds code 32 (knippercode) aan. De dealer wil op afspraak, na enkele weken, ernaar kijken als de auto daar staat...uitlezen kan ik ook. Geen pats en motorfoutcode gevonden, dus ondertussen een beetje ten einde raad. Heeft iemand ervaring met PATS omzeilers zoals gebruikelijk in V.S ?
Prettige dagen.
Knippercode 32 zie ik niet in de lijst staan, weet je zeker dat het de juiste code is?
Zat er aanslag op de pennetjes van het moduul uit de A-stijl?
Zeg Robin hoe zit het nu met die wagen, want ik heb ook een dergelijke probleem met mijn broers wagen. (escort '97 18td endura motor)
Deze wil ook niet starten. Alleen als je hem met een andere wagen trekt. De gloeilampje werkt niet en gloeirelais ook niet. Nochthans is de relais goed. Ook ratelt de fitssensor niet bij contact opzetten en de toerenteller werkt ook niet. Wat heel vreemd is, is dat deze problemen van de ene moment naar de andere
gebeurt zijn. Ik ben ook einde raad.
Dank U,
Gr Erdar,
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Courier of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar