Goedemiddag,
Ik ben sinds kort in het bezit van een ford escort '89. Deze auto heeft er momenteel 86.000 op de teller staan. Naarmate dat het weer kouder wordt heeft hij steeds meer problemen met een koude motor.
Het gaat als volgt. De motor start gelijk, geen extra gas, contact overhalen en vroem, ik rij 2 straten uit en dan begint het euvel.
Als ik bij het verkeerslicht wegrij en de motor komt tot ~1900 toeren dan valt deze terug naar stationair toerental. Hij blijft perfect stationair draaien!
Als je het gas ingedrukt blijft houden dan galopeerd de toerenteller elke keer als hij tegen de 2000 komt valt hij terug. Zodra hij goed op bedrijfstemperatuur is is het probleem weg. Je kan nog wel merken als je van stationair langzaam het gas op laat komen dan merk je zodra hij die 2000 passeerd dat er een kleine schommeling in de motor komt. zodra hij voorbij die 2200 komt draait ie perfect.
Bij het terug schakelen duurt het soms lang voordat de motor weer op toeren komt, niet echt fijn rijden als je de koppeling te vroeg op laat komen.
Als de motor boven de 2200 toeren blijft rijdt ie als een zonnetje, maar om nou constant als een F1 auto te moeten rijden is iets teveel van het goede :)
Hij is al bij de garage geweest. Hebben het gashuis schoongemaakt en opnieuw afgesteld, er komen nu beter gaswaarden uit, rijdt ook vloeiender maar het probleem blijft. Hebben ook een meting gedaan op de bougiekabels. Zit ook al nieuwe bougies in. Kleppen konden ze niet afstellen omdat hierin hydrolische kleppen zitten.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
koelvloeistofsensor defect en geeft dan verkeerde waarde's door koud/warm en rotor verdelerkap nakijken contactpunten misschien versleten
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar