close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Escort: gloeibougies vernieuwen

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8D

hallo,


ik wil mijn gloeibougies vernieuwen, echter is het gedeelte waar deze inzitten behoorlijk verroest ik wil ze er wel uitdraaien maar heb gehoord dat je ze snel afbreekt en dan met de gebakken peren zit !!!

heeft iemand hier een foefje voor ???

ik hoor het graag !!!

grt rammon

Geplaatst door

rammon (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo Rammon, goed reinigen en inspuiten met een roestoplosser/kruipolie, bij ford nog nooit problemen gehad met vervangen maar je kan e.v.t. de gloeiers soms makkelijker vernieuwen met hete motor.
Suc6 thijs

matthijs1 0
badge

17 jaar

hallo,

inderdaad je had gelijk !!! ik heb de gloeiers vervangen , ik heb de gloeiers 3x ingespoten en kon ze moeiteloos
losdraaien.

dus bedankt voor de tip !!

echter blijft het koudstart probleem bestaan , hij start wel iets beter maar niet zoals hij normaal doet als het niet koud is

iemand een idee ??

alvast bedankt

rammon 0

16 jaar

Starten bij warme motor gaat wel zoals het moet?

Hans vK 0

16 jaar

Ik geloof dat deze blokken gewoon niet super starten als het koud is (gaan maar traag rond). Het schijnt te schelen als je na het doven van het gloeilampje nog een paar seconden wacht met starten.

Thijs11395 0
badge

16 jaar

he hallo heb gisteren mijn gloeibougies vervangen is 1 min. werk maar het klopt als je een paar sec langer wacht dan je lampje uit gaat hij beter start maar slaat nu wel sneller aan met die nieuwe gloei kaarsen

pieterwisse 0

16 jaar

Volgas geven tijdens het starten gaat nog veel beter.

Edje Raketje 0

16 jaar

klepspeling controleren

De pomp geeft toch bij het starten vanzelf de starthoeveelheid, die nog hoger ligt dan volgas?
Dan zou volgas geven dus geen zin hebben.

Thijs11395 0
badge

16 jaar

Slijtage in startmotor kan ook een oorzaak zijn.

Hans vK 0

16 jaar

Ha Ramon zijn je retourslangetjes niet poreus?? kan je zien door als de motor heeft gedraaid, ze wat vochtig worden van de diesel. Verder alle leidingen nagaan op lichte lekkage.

suc6 thijs

matthijs1 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.