Ik heb een probleem met een Ford Mondeo met een 2.0 TDCI motor (130 pk).
Deze start slecht bij warme motor. Het duurt langer voorlaeer hij wil aanslaan.
- Geen foutcodes;
- Nokkenassensor reeds vervangen;
- Gloeibougies ok;
- retour injectoren ok;
Wie kan mij AUB helpen?
Alvast bedankt voor het denkwerk!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoeveel bedraagt de raildruk tijdens het starten? Deze moet ongeveer 300 bar zijn.
Als de motor loopt, loopt hij dan regelmatig of met hikken?
De raildruk tijdens het starten is goed.
.
eenmaal de motor draait, loopt hij heel goed.
KVS sensor die loopt te klieren?
ik heb deze gecontroleerd in de data, volgens mijn mening zou deze normaal moeten goed zijn.
Ondertussen is het probleem nog steeds niet opgelost:
Ondertussen ook al nokkenassensor vervangen. Nog steeds hetzelfde.
Temperatuursensor ok
Brandstoftemperatuur ok
Wie weet nog een oplossing ??
Alvast bedankt!
Het probleem is nog steeds niet opgelost.
Wie heeft nog een idee wat het eventueel zou kunnen zijn??
Het komt niet zoveel voor, maar is de distributieketting niet opgerekt, waardoor de timing buiten tolerantie is?
probeer eens een massakabel bij te hangen van de motor naar de carroserie,als de motor warm is en niet wil starten,ik denk aan een massa probleem.als de motor warm is.
14 jaar
massavliegwiel ok?
Toch maar even vragen, gaat het motormanagment lampje aan of knipperd deze bij het starten ?
Compressie? Starttoerental ok?
Nokkenas sensor is vervangen maar komt het signaal ook de ecu in?
KVS sensor logische waardes?
Geef eens wat waardes door aub.
ik heb hetzelfde probleem start prima koud, maar slecht zodra hij warm is en hoe warmer hoe slechter. Is jouw probleem al opgelost?
13 jaar
Waarschijnlijk 1 of meerdere injecteurs op het randje.
Of IMV klep op pomp of EGR die niet voldoende afsluit.
Laat eens testen bij een dealer. Hoeveel km heb je?
[quote=jangen]Het probleem is nog steeds niet opgelost.
Wie heeft nog een idee wat het eventueel zou kunnen zijn??[/quote]
Prettig als er feedback is en zou kunnen komen
Nu weet niemand wat, jammer...
Beste,
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Na een software update was alles verholpen. Raar maar waar.
±70
Groeten
13 jaar
Ons probleem is ondertussen opgelost geraakt.
Na verschijdene componenten te controleren, hadden wij besloten om de compressie van deze motor te controleren.
De compressie van deze motor was bij warme toestand op één van de viers cilinders slechts 8 bar. In koude toestand was de compressie van de motor normaal. Dit verklaarde volgens ons, waarom de motor slecht startte bij een warme motor. Door het uitvoeren van een lektest hoorden wij een drukverlies langs de inlaatkleppen.
Vervolgens hebben wij de cilinderkop gedemonteerd en deze bij een revisiebedrijf binnnengedaan.
De kleppen waren ondanks de lage kilometerstand ingesleten door vervuiling.
Het is dus bovendien ook aangeraden om de EGR-klep te controleren.
Na de revisie van de cilinderkop was de compressie van de motor perfect, maar was het probleem ondanks de grote werkzaamheden nog steeds niet opgelost.
Wij waren echter ook genoodzaakt om bij de dealer nieuwe sofware te laten zetten op de PCM van de wagen.
Na de software update was het probleem opgelost.
Iedereen bedankt voor het meedenken. Jullie hebben mij in de goede richting gestuurd !!
Dank je wel!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar