Hallo,
Ik wil de (vertikale) twee stabilisator verbinding van de stabilisatorstang achter vervangen. Nu vraag ik mij af hoever ik de moer moet aandraaien.
Het is het type met een doorlopend draadeind. In het draadeind waar de moer op wordt gedraaid zit een groef in het draad.
Moet ik de moer tot aan de groef vastzetten en dan de rest afzagen? Het lijk mij bijzonder, maar wel het meest logisch.
Wat is de beste procedure voor het vastzetten van deze rubbers? Als ik kijk naar de oude rubbers, dan hebben deze nooit echt lekker op ze'n plek gezeten. Dit lijkt mij ook lastig. Kan het vastzetten het beste gebeuren wanneer de auto weer op zijn wielen staan?
Weet iemand toevallig ook het aanhaalmoment voor de wielmoeren voor lmv?
Ik hoor het graag.
MVG Lennart.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De moeren aandraaien tot er 2 slagen schroefdraad onder de groef is.
Met een grote tang breek je het bovenste eind er zo af.
Kan gewoon met hangende wielen.
Wielmoeren voor staal en alu is hetzelfde, 100 Nm.
Dank je wel,
Dan laat mijn technische gevoel mij gelukkig niet in de steek. Zal het dadelijk meteen even doen.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar