sinds ik deze auto heb heb ik al problemen met koelwater
ik het het idee dat er te veel druk op het koelsysteem komt
regelmatig raak ik water kwijt uit onderkant koelwater vaatje
en zojuist is de rechter kant van de radiateur gaan lekken aan de onderkant
kachel wordt bloedheet
maar als ik effe heb lopen vlammen kan de temperatuur van de motor bijna naar het rode oplopen
fans slaan netjes aan maar in mijn ogen veelste laat (als meter bijna bij het rood is)
al een keer een dikke koelwater slang kapot gehad en gemaakt
in mijn ogen zit er een nieuwe waterpomp en radiateur op
wat kan hier het probleem zijn
als ik de ene lekkage gemaakt heb dan begint het weer ergens anders te lekken
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lekker,nu zit je uitlaat niet meer verstopt heb je dit weer!. Voor je van alles gaat proberen Dennis laat dan eerst een bij een garage controleren of er uitlaat gas in je koelsysteem zit. Dit kunnen ze eenvoudig controleren,als dit het geval is dan is eer een koppakking lek of een van de cilinderkoppen gescheurd
Hans
net de garage gebeld
ik kan tussen 17:00 en 18:00 uur terecht
vannavond weet ik meer
dan zal ik gelijk weer effe wah plaatsen hier
alvast bedankt hans
groetjes dennis
16 jaar
We lezen het wel.
Hans
zojuist bij de garage geweest
er is absoluut geen sprake van uitlaatgas in het koelsysteem
dus een lekke koppaking is hiermee uitgesloten denk ik
mij radiateur is nu wel veel harder gaan lekken
het stroomt er echt uit
radiateur is dus naar de klote
nieuwe is besteld
maar nu rest mij de vraag waardoor dit is gekomen...
ik ben namelijk bang dat als ik de radiateur vervangen heb het probleem nog niet verholpen is en de nieuwe radiateur ook weer zo kapot is
ben ook van plan om de termostaat en de dop van het koelvloeistof vaatje te vervangen
ik heb nu ook gelijk nagevraagd op hoeveel graden de fans aan moeten slaan en dit is rond de 102 graden
16 jaar
Als de nieuwe radiateur er in zit zou ik het eerst maar eens afwachten ,want het kan ook dat de oude deels verstopt zat waardoor de klachten van te heet worden zijn ontstaan.
Hans
zojuist nieuwe radiateur termostaat en radiateur dop besteld
ik heb gehoord dat de radiateurdop moet openen bij teveel druk
ik heb sterk het vermoede dat deze niet opent en dat daarom het teveel aan druk niet kwijt kan
dinsdag weten we meer dan is alles binnen
16 jaar
[quote=scorpio-cosworth]zojuist nieuwe radiateur termostaat en radiateur dop besteld
ik heb gehoord dat de radiateurdop moet openen bij teveel druk
ik heb sterk het vermoede dat deze niet opent en dat daarom het teveel aan druk niet kwijt kan
dinsdag weten we meer dan is alles binnen[/quote]
Dat openen van de dop is alleen bij veel te heet worden.Normaal als alles goed werkt gebeurt dit niet, als de druk zo hoog oploopt is er duidelijk iets niet in orde. Eerst dinsdag maar afwachten.
Hans
Vandaag de radiateur vervangen
niets te zien aan oude radiateur
bij het demonteren oude radiateur moest de aparte olie koeler los
dit heeft hij niet overleefd
ook zijn de leidingen van de bak naar de olie koeler in slechte staat
maandag dus maar weer effe rond bellen voor een nieuwe olie koeler en leidingen
kan dinsdag of woensdag pas weer rijden dus dan weet ik meer
mvg en prettig weekend
dennis
16 jaar
Het zit je niet mee man.
hans
nee niet echt nee
maar ik blijf positief
ik heb een hele fijne snelle en bijzondere auto
en ik weet ook dat bij deze km stand er vannalles kapot kan gaan
het komt allemaal wel weer goed vandeweek
16 jaar
zojuist radiateur, oliekoeler en olieslangen vervangen
nu staat de auto warm te draaien
kachel wordt netjes warm
geen lekkages meer
wat nu??
ben er bang voor dat de radiateur weer kapot kan gaan omdat ik niet echt een probleem heb gevonden .
groetjes dennis
16 jaar
Proberen en hopen Dennis
Hans
zojuist na ongeveer 30 minuten warm draaien met de dop eraf
begint het vaatje van de radiateur over te lopen en blijft over lopen
dop er nu maar opgedraaid
maar.
is dit normaal??
16 jaar
Dan kan lucht zijn wat er uit moet,laat maar gewoon overstromen, als het ophoud even navullen.
Hans
hoe lang kan dat duren want dit blijft maar doorgaan
16 jaar
Dat moet niet zo lang duren hoe hoog staat je tempmeter?
Hans
ja blijft een beetje rond de helft hangen
maar hij kookt droog nu
en blijft maar stoom spuiten
uit half opengedraaide dop
16 jaar
weet jij toevallig waar de temostaat zit bij zo.n ding
ik kan em nie vinden
16 jaar
Nee, ik ook niet, maar of aan het eind van de bovenste waterslang of de onderste waterslang in een behuizing.
Hans
maar weet jij misschien waarom hij zo begint te spuiten ??
16 jaar
Als er een luchtbel voor de thermostaat zit kan dit gebeuren.
Hans
nou morgen dan maar weer de boel losgooien
16 jaar
ik zou is proberen om hem te ontluchten met de dop er op want dan kan hij druk opbouwen en dan gaat hij niet koken
gr dirk
ik rijd zelf ook met zo'n ding, maar heb qua koeling weinig te klagen: blijft KEURIG in het midden. Ventilatoren worden door de ECU geregeld en kennen 2 standen eigenlijk: in serie of parallel. Als de airco aanstaat draaien ze altijd al. Als de motor op temperatuur komt schakelt stand 2 in.
controleer eens of die ventilatoren goed schakelen. Mijn pa heeft een 12V en die werkt exact hetzelfde. Deze ventilatoren worden gestuurd door de ECU. Deze haalt de motortemp volgens mij af van de 2 draads sensor en de meter doet de 1 draads sensor (iig bij de 12V, voor de 24V moet ik dit opzoeken, maar gok even dat dat gelijk is) Als de ventilatoren NIET volledig inslaan gaan die dingen vrij rap koken. Ik vermoed dus dat ze te laat inslaan en niet op volle kracht draaien (Wat dus wel een must is!)
16 jaar
zo ik heb em gemaakt (hoop ik)
nieuwe radiateur 400 euro
nieuwe oliekoeler + leidingen naar de bak en radiateur 400 euro
nieuwe termostaat 110 euro( deze zit tussen de steun van de aircopomp in de slang ) halve auto af moeten breken om erbij te komen
het is een termostaat met 3 slang aansluitingen
eergister en gister ongeveer in totaal 600 km gereden met topsnelheden van 250 km per uur
niks aan de hand
wijzer blijft mooi in het midden
airco stond de gehele tijd aan
nu net weer effe een stukje gereden
zonder de airco aan
auto effe stilgezet bij tankstation om uit te stofzuigen
en meteen loopt de temperatuur weer op tot bijna bij het rode en zakt daarna weer terug
om vervolgens weer net iets boven het midden te blijven hangen
ik ga dadelijk weer effe rijden en dan weer met de airco aan
als dit de truuk is vindt ik het prima
groetjes dennis
16 jaar
Maar slaat die fan aan als tie te warm word?.
Als je de airco aanzet gaat de fan draaien en koelt dan ook de radiateur.
16 jaar
inderdaad met airco aan geen problemen meer
de temperatuur meter blijft netjes in het midden staan
16 jaar
ok ik heb nu het volgende
zojuist een stuk gereden
blijkt, na het uitzetten van de auto
het koelvaatje aan de onderkant te druppelen
om de 3 seconden een druppeltje
koelvaatje los gemaakt en aan de onderkant gekeken
aan de onderkant van het koelvaatje zit een pijpje recht omhoog het koelvaatje in
dit pijpje is gewoon dicht
het ziet eruit alsof er iets ingedraaid kan worden
weet alleen niet wat
kan ook niks vinden
groetjes dennis
16 jaar
zojuist effe goed gekeken
klein scheurtje op een gietnaadje van het koelvaatje
effe soldeerbout eroverheen
en dan is ie weer dicht
effe gelijk een nieuwe bestellen
koelvaatje zal wel wat geleden hebben door de kapotte termostaat
groetjes dennis
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Scorpio of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar