close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Transit: Ford transit erg langzaam

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 tddi 100 pk

Deze bus is de langzaamste bus in nederland, dat denk ik als ik een windje tegen heb.
Gaat niet harder dan 100-110, erg langzaam optrekken altijd de laatste bij het stoplicht.
Nieuwe pomp, uitlaat losgemaakt bij de turbo, geen verschil in vermogen.
Komt wel weinig lawaai uit de motor zonder uitlaat. Niet als benzine tenminste
Je kan de turbo zelf wel goed horen optoeren.
Soms lijkt het alsof hij wel wil gaan, ietsje gas los van vol gas gaat (soms) ook wat sneller.
Ik heb gehoord dat dit aan de luchtmassa meter kan liggen, er zitten ook allerlij vacuumslangetjes
bij de EGR, die trouwens afgedopt is.
Deze slangetjes zijn er wel eens af geweest, kan het zijn dat het hier aan ligt?
Ik wil graag een schema zien waar ik dit kan controleren.
Turbo wastegate slang zit wel goed, die is nooit los geweest.
Gaspedaal ook vervangen, ik weet het niet meer.
Geen foutcodes

Iemand suggesties?

mvrgr

John

Geplaatst door

John van Geytenbeek (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Luchtfilter schoon? Probeer eens zonder filter...

Hans4040 1275
badge vip badge

14 jaar

Kan ik doen, maar er zit/zat een nieuwe op en toen deen ie het ook (niet)
waar zit de luchtmassa meter, of hoe is de brandstoftoevoer geregeld met de toerental/turbo druk verhouding?

John

Filter eruit, geen verschil.

John

Hoe heb je uitgelezen, met uni apperatuur of met de IDS bij de ford dealer?

Laat de dealer rijdent uitlezen en dan devolgende waardes in elk geval conbtroleren,

gevraagde turbo druk en geleverde turbodruk
gevraagde HD pomp druk en geleverde
singaal luchtmassameter


en gelijk even de electroklep van de turbo controleren.

Wat heeft de motor gelopen?

Kijk eerst eens naar de basis: wat is de compressie? en hoe zijn de verstuivers?

Staat hij wel goed op tijd?

En dan, is de slang op de interkooler nog heel? is de interkooler zelf niet gescheurt?

Suc6

Doktor 0
badge

14 jaar

Motor heeft 220000 gelopen
Compressie weet ik niet, verstuivers ook niet.
Ja wat is op tijd, ik heb toen ik de pomp heb vervangen deze met de paspen op tijd gezet.
Daarvoor hadden we het probleem ook al, de pomp is er helemaal mee opgehouden en is toen vervangen.
Motor loopt heel netjes, gebruikt geen olie en rookt ook niet
Wat betreft de slangen enz, ik kan hier niets aan zien ook de intercooler lijkt ok.
Hoe kan ik dat onder druk testen, afdoppen en dan de compressor erop?
Ik merkte vandaag dat ie, nadat ik een ander luchtfilter monteerder dat ie ietsje beter liep, maar dat doet ie toch wel af en toe. Soms gaat iet iets beter dan anders, andere keer dat ik start is ie helemaal niet vooruit te branden
Het lijkt op een electrisch probleem met een sensor die dan/niet de goede waardes doorgeeft

groet,

John

Ervaring leert dat bij die stand de verstuiver ook niet goed meer werken.

Suc6

Doktor 0
badge

14 jaar

Verstuivers gedaan, waren niet echt slecht.
Ik blijf erbij dat ie soms wel naar de 130 gaat, 10 km later , zonder reden, zakt ie terug naar 90.
Als ik de moter s'morgens start en 5 min stationair draai, dan lijkt het alsof ie beter gaat.
Nogmaals, hoe kan ik controleren of de slangentjes van en naar de EGR goed zitten, en waar zit de tempsensor en de luchtmassa meter?
Als het buiten warm is dan gaat ie harder dan als het vochtig/koud is, mijn gevoel zegt dat er een electrisch probleem is, die dan wel/dan niet problemen geeft. Temp sensor????
Ik ga binnenkort met de sleurhut op vakantie en zou dit graag verholpen willen hebben,

Alle input is welkom, zeker als er iemand is die meer weet over de sensoren enz,

mvrgr,

John

[b]Moderator bericht[/b]
Tijdens het uitoefenen van zijn passie, het Dragracen met zijn eigen gebouwde 600pk sterke V-twin op de Drachten Finals, op 22 Augustus j.l, is John van Geytenbeek door een tragisch ongeval om het leven gekomen.
Wij wensen familie en vrienden veel sterkte toe.

Voor diegenen die geinteresseerd zijn hier een aantal links m.b.t. het ongeval en over John zijn supersnelle motorfiets.

http://www.autosport.nl/dragracing/news/...

http://www.explosiondragracing.com/

http://www.nieuwsmotor.nl/motorsport/801...


Moderatorteam Problemcar.

Hans4040 1275
badge vip badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.