Hallo allen,
Het is begonnen na een grote beurt dat mijn auto af en toe geen Vermogen had, vooral als de bedrijfstemperatuur berijkt werd.
Na herplaatsen verstuivers (omdat deze lekten rondom) heeft de auto echter helemaal geen Vermogen meer.
Ik ben het spoor even bijster. Heeft iemand tips of suggesties? Auto staat bij de dealer en na vele testen zijn hun er ook nog niet over uit wat het probleem kan/zal zijn.
Groet Marcel.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zijn zij er nog niet uit of hebben zij geen idee wat het is.Is hij ook uitgelezen en wat kwam daar eventueel uit.Hoor je hem ook fluiten.Als dat zo is ,is het de turbo.Hij hoeft nog niet stuk te zijn, een slang kan lek zijn en/of niet goed aangesloten.Of tijdens de grote beurt toch iets niet of niet goed aangesloten.
Ferry
Beurt zelf gedaan?
Ze kunnen het niet vinden, als de turbo rechtstreeks op de Vacuümpomp aangesloten zit dan geeft ie wel vol vermogen, volgens hun is de turbo niet stuk. De turbodruk regelaar ook niet, is ook getest met een nieuwe, hun vermoeden dat 1 van de sensoren een verkeerde waarde geeft, maar hebben geen vergelijkend motorblok bij handen om te vergelijken
5 jaar
Na de grote beurt had ie af en toe verlies bij warme motor.
Na de verstuivers herplaatsen met nwe seals en brandplaatjes gaf ie helemaal geen Vermogen meer.
5 jaar
Na uitlezen geeft ie lage turbo boost p0299.
5 jaar
Geen vacuumslangetje beschadigd bij de beurt
De dealer zegt deze gecontroleerd te hebben en niks raars kunnen zien
5 jaar
Een zwager van me had hetzelfde met een focus,
Ze konden niets vinden, ook fluitende turbo en geen trekkracht.
Paar dagen later kwam er overal olie tevoorschijn op de motor.
We hebben met zijn tweeen gezocht en in de slang van de turbo naar de motor zat een zowat onzichtbare scheur idd moeilijk te bepalen of er nu wel of niet een scheur in zat. maar omdat er een fluitend geluid uitkwam moest er ergens een lek zijn. , eraf gehaald en vervangen. Probleem was daarmee opgelost.
Het is maar een tip, misschien heb je er wat aan.
gr. Peter
5 jaar
Deze motor kent een scala aan problemen.
Zit het roetfilter niet vol toevallig?.
5 jaar
Hij geeft daar geen foutcode op, ik heb inmiddels de dealer verzocht het brandstoffilter te vernieuwen voor een originele, de egr te reinigen en roetfilter na te zien
5 jaar
[quote=primera p11]Deze motor kent een scala aan problemen.
Zit het roetfilter niet vol toevallig?.[/quote]
Als er problemen met de roetfilter, EGR e.d. is zou het sowieso storingslampje moeten branden. Erg bijzonder dat dealer het niets kan vinden.
5 jaar
Wat is trouwens de km stand van deze auto? Is ie niet gewoon op als er erg veel km's op staan.
Gebruikt ie olie, zo ja hoeveel?
En idd het management lampje zou aan moeten gaan bij problemen roetfilter. EGR klep reinigen oke, geen luxe.
Toch denk ik ergens een lek bij de turbo, vanwege de fluittoon.
5 jaar
Auto heeft nog maar 256.000km gedraaid.
Verbruikt geen drup olie.
5 jaar
Voor een diesel zou de km stand niet een probleem mogen zijn.
Ik zou hem nog eens goed laten uitlezen, heb toch een idee iets met de turbo.
5 jaar
Turbodruk regelklep nagekeken?
5 jaar
Druk regel klep ook al vervangen . Als die hapert loopt die ook in de storing
Regel klep is vervangen, dealer zegt dat, het iets beter is, maar nog niet optimaal.. Ik haal morgen eerst de auto weer op, zit al, bijna 2 weken zonder.
Ik zal het weekend eens kijken of ik tijd heb om alle slangen na te lopen.
5 jaar
Het is toch niet te geloven dat je als klant de dealer ideeën aan moet dragen om het euvel opgelost te krijgen, de wereld op zn kop.
De dealer kan toch rijdend een log maken en waardes bekijken ? Gevraagde turbodruk en verkregen turbodruk. ect. ect....
Een te lage turbodruk kan verwijzen naar een gescheurde slang.
Een turboslang kan ook inwendig zijn gescheurd dan zie je er aan de buitenzijde zo niets aan.
Grt. Paul
Tja, omgekeerde wereld is het zeker.
Ze hebben geen vergelijkende auto staan, sensoren e.d. Lijken naar hun mening de goede waardes te geven.
Er mee rijden en loggen hebben ze meerdere malen gedaan, maar komen er niet uit helaas.
Ik zou ook niet meer weten hoe ik het anders zal moeten doen.
5 jaar
..ik begin me af te vragen of het wel een autodealer is waarmee Marcel te maken heeft.. niet te geloven.
5 jaar
Eerder of het in het algemeen wel een garage is.Met het stellen van of het een dealer is doe je garages die geen dealer zijn toch wel tekort.Die leveren goed werk en tegen andere prijzen.
Ferry
5 jaar
Zijn zij er nog niet uit of hebben zij geen idee wat het is.Is hij ook uitgelezen en wat kwam daar eventueel uit.Hoor je hem ook fluiten.Als dat zo is ,is het de turbo.Hij hoeft nog niet stuk te zijn, een slang kan lek zijn en/of niet goed aangesloten.Of tijdens de grote beurt toch iets niet of niet goed aangesloten.
Ferry
Wat Ferdinand al meteen als eerste antwoord geeft, daar blijf ik ook bij! dat kan bijna niks anders zijn.
gr. Peter
5 jaar
Als ik de lmm loshaal (maf) rijd de auto niks anders... Wel houd ie dan een vaste waarde aan.
De map blijft veelal, rond de 100 hangen, schiet af en toe eens uit naar 130 ofzo.
Het weekend wil ik de slangen nalopen
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford C-Max of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar