Beste allemaal.
Ik heb helaas een probleem met deze mondeo. Hij rookt als ik gas geef, gelijk toerental niets aan de hand. Met roken bedoel ik echt een stoomtrein uit 1880 ergens. Verder houdt de motor in. Ik mis gewoon power. Vandeweek op de a4 een dik rookgordijn, vermogen viel weg. Reed gelukkig net 100 en t viel terug tot 60. Maakte niet uit of ik wel of niet schakelde, speelde met t gas, niets. Terug vanaf Schiphol met 50kmpu naar Dordrecht. Duurde 2,5uur. Weerbericht van die dag was zonnig maar ik zag alleen bewolking als je me begrijpt... Op advies anwb die ter plaatse is geweest heb ik de egr gereinigd en het complete inlaattraject meegenomen. Deze was niet echt noemenswaardig vies. Turboslangen gecontroleerd en geen breuken. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Woensdag gaat deze naar de Ford voor diagnose maar denk dat daar weinig uitkomt aangezien er geen mm lampje of gloeispiraal brand. Hij heeft 7000km terug een zeer grote beurt gehad en toen waren er geen gebreken geconstateerd volgens Ford. Ik heb de auto nu net 2 dagen...Een sis hoor ik in ieder geval niet.
Wie kan me helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
was het wel beter toen je de EGR had gereinigd of bleef de storing??
Hetzelfde. erger zelfs want nu ging hij ook licht schokken. af en toe maar. De stad durf ik nog wel maar verder niet. ik verdenk een turbo of verstuiver. laatste eigenlijk minder omdat de wagen wel stationair goed loopt en geen problemen heeft met starten
13 jaar
klachten komen wel overeen met een turbo. Maar zou er niet heel veel meer mee rijden,als de turbo olie gaat zuipen kost het je meer...
Turboslangen goed controleren, vooral de slang die onder aan de egr klep zit en naar beneden loopt, slangen scheuren wel eens.
Dan ga ik de slang die naar beneden loopt nog eens controleren. die heb ik nog niet bekeken. hoe pas ik deze het beste aan?
13 jaar
Slang goed nalopen/voelen op vette plekken, vette plekken zijn verdacht. slang scheurt meestal aan achterzijde is vaak moeilijk te zien.
Bij die wagen kan je de EGR nog afsluiten zonder foutmelding.
Ok dan gaat in ieder geval de egr dicht. om terug te komen op de turboslang, ik hoor niets sissen /fluiten tijdens de rit. kan de slang dan toch het probleem zijn? Hoe kan ik de slang verwijderen? Maw wat moet er los?
13 jaar
hallo bij de ford garage kunnen ze jouw raildruk controleren of die hoog genoeg is verstuivers gaan bij ons regelmatig stuk bij de tdci, alleen delphi systeem.
mensen allemaal bedankt voor het meedenken! Ik heb internet afgestruind en toen kwam ik op een TDI forum. Veel mensen hadden last van dit probleem en hebben de katalysator leeggeklopt. Voor de APK geen probleem want bij een diesel wordt alleen een roetmeting gedaan. In een uurtje de kat leeggeklopt en na een dik spoor roet op de weg van 2 bij 0,5 ben ik weer 130pk rijker en 12 euro armer voor een brug huren! Probleem opgelost! En hij fluit heerlijk!
13 jaar
Probleem opgelost
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar