de auto funktioneerde prima,maar met het gebruik van een kleine caravan kreeg ik onderweg problemen met de versnelling. hij kon in geen enkele versnelling voor of achteruit.met wat proberen is dat wel gelukt maar in de volgende dagen steeds onregelmatige storing.nu (gelukkig thuis) heb ik de hoofdcilinder op lekkage gecontroleerd ,geen teken van een lek.de leiding gebleed aan de versnellingsbak.nu doet hij het helemaal niet meer.de koppeling voelt normaal aan.350.000 km gereden.tijd voor revisie? en wat moet vervangen worden.alles mag ook,als dat zin heeft,de auto doet het nog perfekt.Graag een goed advies.alvast bedankt
ik krijg de versnelling helemaal niet ingeschakeld
3 weken
Dan komt de koppeling niet vrij.
Lucht in het systeem of druklager defect.
Als de motor uit staat , schakeld hij dan wel ?
de leiding aan de versnellingsbak heb ik ontlucht,ik heb geen lekkage kunnen ontdekken,als de motor uit staat schakelt hij (waarschijnlijk ) wel. ik moet dat morgen proberen,maar v orige keer lukte dat.Wat zijn de mogelijkheden en oplossingen?
3 weken
De vversnelling schakelt vanmorgen zonder en met draaiende motor soepel in.waarom soms wel en soms niet.sychromess of hydrauliek?
3 weken
Alleen 1 en bij andere versnellingen geen probleem ?
Afstelling kabels al gecontroleerd
De versnellingen werken al 22 jaar prima.de fout zit hem in de hydrauliek of iets anders.hydrauliek lekt niet.als je het niet weet,is het ook goed .
3 weken
Nou nou , probeer dingen aan te dragen om een oorzaak te achterhalen , mensen staren zich soms blind op 1 richting .
Maar prima zo.
excuses,niet zo kwaad bedoeld,ik kan niet zien of je alleen maar behulpzaam wilt zijn,of dat je er werkelijk kijk op hebt.nogmaals verontschuldiging.bedankt tot nu toe.
3 weken
oplossing: de auto gaat naar een garage.iedereen bedankt
2 weken
het probleem heb ik zelf aangepakt door de beide cilinders (en koppelingsplaten) te vervangen. Hierdoor ontstond lekkage(volgend probleempje) bij de aansluiting in de koppeling.De slang kost nieuw € 480,00 ,geen kattepis,bedankt Ford.Met veel moeite een andere koppeling gevonden bij een sloop.
Alles monteren en hopen dat het probleem is getackeld. Ik stuur het resultaat
6 dagen
Ik denk dat ik niet de enige ben die bovenstaand verhaal zoals het zich ontwikkelt niet snapt qua oorzaak, acties en gevolg.
5 dagen
ik evenmin ,ondanks dat er geen olieverlies is,houdt de garage het op vervanging koppelingcilinder en hoofdcilinder.Het enige dat ik heb ontdekt is dat een veer van de platen is gebroken en eruit gevallen is.de vervanging wasdus niet voor niets.
in het weekend hoop ik weer te rijden en te testen. Oorzaak was gewoon spontaan, wie weet ,is het na een paar dagen werk,ook weer spontaan over.
5 dagen
Dan was de veer waarschijnlijk je probleem.
update en afsluiting(hopenlijk) platen,drukgroep,hoofdcilinder,lekkage aansluiting,lekkage oliekeerringen,ontluchting,5 x op en neer naar alkmaar op de fiets ,resulteert in een feilloos schakelen .Alles doet het weer. Inderdaad waarschijnlijk de kapotte veer in de koppelingplaat. Weer wat geleerd.
In een topic van 2013,beschreef iemand de aansluting van de drukgroepcilinder die steeds lekkage gaf.Na veel pogingen bleek de leverancier een cilinder geleverd te hebben van het model MK1 van een paar maanden later.Verschil 2 mm,genoeg voor frustratie en lekkage.Bedankt voor de aandacht.
4 dagen
Succes
Fijn dat je weer ongestoord kunt rijden nu.
3 dagen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
Dus je trapt de koppeling in schakeld de versnelling in laat de koppeling op komen en je blijft staan ?
3 weken