👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Goedendag !
Ik ben opzoek naar een mogelijke oplossing voor het volgende probleem:
- OBD Kan niet uitgelezen worden
- Start niet en slaat niet aan, immo knippert.
Cluster paneel is vervangen omdat die nog wel eens vaker stuk willen gaan, maar nog steeds het zelfde probleem. Ben benieuwd naar jullie ervaring hier mee en wat ik nog meer zou kunnen doen. Een aantal zekeringen gecontroleerd bijvoorbeeld van de PCM en onboard diagnostics. Zijn niet stuk zien er wel een beetje donker uit.
Ja klopt die ook al geprobeerd en zelfs de sleutel opnieuw proberen in te leren maar helemaal niks..
Meest voorkomende oorzaken:
1. ontbrekende plus of min op de OBD-aansluiting (meten)
2. een naderhand ingebouwde aftermarket module die het heeft begeven (voor proef koskoppelen)
3. een beschadiging in de kabelbomen ergens waardoor de communicatie draad is onderbroken of wordt geaard. Hiervoor loop je alle kabelbomen na op beschadiging (doorslijten), breuk en onder water staan.
Dat wordt meten en zoeken dus.
8 uur
Plus en min op OBD was in orde,
Voorzover bekend geen aftermarket module
Ik meet op pin B17 geen voedingsspanning op de connector van de ECU. Pin B17 is ontstekingsvoeding (15). Maar zodra ik tussen pin B17 en 15 meet, meet ik wel de juiste weerstand..
Weerstand tussen can h en can l is 120 ohm, en in rust ongeveer 55ohm maar word naar een paar seconden 0ohm..
Toch maar een oscilloscoop er bij halen.. wellicht is de ECU Defect… Word vervolgd ..
Andere tester er bij gepakt.. Hoop can-bus storingen (U1900), en geen contact met ECU.
ECU pinnen lijken op het oog in orde,
Straks met oscilloscoop meten, ik vermoed defecte Ecu. Maar kan nog alle kanten op. Eerst het Can-bus signaal controleren. Ik houd jullie up to date.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
Misschien een stomme opmerking, reserve sleutel indien aanwezig al eens geprobeerd.
11 uur