Ford Escort: geen vonk

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 CVH EFI

Hoogste prioriteit!

motor heeft geen vonk, complete systeem gecontroleerd, alle delen die met ontsteking te maken heeft verwisseld met vergelijkbare auto, dan blijkt dat alle modules, ECU's en derlijke prima zijn. Wie heeft een technische oplossing?!

M.6752

Geplaatst door M.6752 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Escort? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

hb4246 (0) PRO, 17 jaar geleden

heeft deze al een dis ontsteking ?

Averdonk (0) PRO, 17 jaar geleden

Heeft deze geen crash-schakelaar in de kofferruimte ?? Bij de fransen zit die onder de motorkap.

M.6752 (0) PRO, 17 jaar geleden

chrash schakelaar zit Linksvoor bij de A-stijl, en de brandstofpomp wordt ingeschakeld, en de injectoren spuiten btandstof in

hb4246 (0) PRO, 17 jaar geleden

controleer of je op de 3 -polige stekker van de dis-ontsteking op de middelste pen ook min 10 volt heb tijdens het starten.
op de 2 buitenste pennen moet een pulserede min staan.
is de voeding op de midelste pen niet goed dan is hoogt waarschijnlijk je zekeringskast de boosdoender.
opte lossen door een gezekerde voeding temaken na het contact +15 deze moet wel blijven staan tijdens het starten of een nieuwe zekeringskast te monteren.

dannydeboer (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=hb4246]controleer of je op de 3 -polige stekker van de dis-ontsteking op de middelste pen ook min 10 volt heb tijdens het starten.
op de 2 buitenste pennen moet een pulserede min staan.
is de voeding op de midelste pen niet goed dan is hoogt waarschijnlijk je zekeringskast de boosdoender.
opte lossen door een gezekerde voeding temaken na het contact +15 deze moet wel blijven staan tijdens het starten of een nieuwe zekeringskast te monteren.[/quote]
10 volt krijg je geen vonk van je moet er echt 12 volt op hebben heb het zelf ook gehad

M.6752 (0) PRO, 17 jaar geleden

de krukas positie sensor is goed, signaal gemeten met scope, is oke. Alleen bij de Dis-bobine is geen pulserende min aanwezig. We hebben alle modules en ECU's verwisseld met een gelijke auto, dan constateren we dat alle onderdelen goed zijn. We hebben ook een gezekerde 12 volt op de voeding van de Dis-bobine gezet. Dit zonder resultaat.
Mogelijk een aanwijzing: wanneer de auto gestart wordt of wordt gesleept, is er een tikkend geluid vanuit de zekeringenkast hoorbaar. Dit wordt veroorzaakt door het brandstofrelais.

Siem Bijman (140) PRO, 17 jaar geleden

Check daarom de spanning op het middelste pennetje zoals danny adviseert. Zekeringkasten van dat model gingen als broodjes over de magazijn toonbank. Check ook de massa verbindingen op het binnenspatbord.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.