auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Mondeo: Happeren tijdens rijden CR IMV regelklep al vervangen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0TDCi

Hoi,

Sedert kort heb ik wat problemen met de wagen. De wagen happert tijdens het rijden en soms is het zodanig erg dat het voorgloeilampje aanslaat en motor afslaat.
Nu ben ik naar een bosch service center geweest en daar beweren ze dat de CR IMV regelklep vervangen moet worden. Zo gezegd zo gedaan heb ik hen dit laten uitvoeren maar tevergeefs. Toen ik ongeveer 35Km gereden heb voelde ik plotseling terug een snak van de wagen en wist ik direct dat het probleem niet verholpen is.
Moment ik gevraagd heb of het zeker de injectoren niet zijn vertelden ze me dat wanneer het de injectoren zijn moet je een drukverlies hebben ipv een drukverhoging. In mijn geval had ik een drukverhoging.
Wat zouden de volgende oplossing moeten zijn??
Iemand een idee??

Mvg
Andries

Geplaatst door

Andries6 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Nokkenassensor defect of slecht contact?
Raildruk sensor defect of slecht contact?
Bruine stekker achter op de pomp?
Lektest laten doen om verstuivers uit te sluiten.
Dieselfilter controleren op slijpsel ivm met eventuele pompschade, een heel klein beetje zal er altijd wel in zitten.

Hendrik4290 0
badge

16 jaar

hoi,

even erbij vermelden dat ik op 80000km hetzelfde pb had en dan had men de nokkenas sensor vervangen maar dit was hiermee niet opgelost.
Dan heeft men een flesje diesel reiniger in de tank gegoten en alle injectoren op voorhand gereinigd en hiermee was het dan wel opgelost tot nu 98000km op teller.
Dieselfilter is ook vervangen tijdens het vervangen van de CR IMV regelklep.
Wat word er zoal gereinigd met een dieselreiniger?? Is de mogelijkheid groot dat het toch aan de injectoren kan liggen ook al zegt men dat het niet aan de injectoren kan liggen daar er geen druk verlies gemeten word?
Momenteel heb ik geen vertrouwen in onze mensen daar men toch maar onderdelen blijft vervangen. Op die manier lopen de kosten hoog op en de te vervangen onderdelen kunnen niet terug gegeven worden ook al zijn de originele onderdelen in perfecte staat.
Soms denk ik zelf dat men zelfs de CR IMV regelklep totaal niet heeft vervangen! Waar kan ik die terug vinden? Ik kan redelijk wat van techniek maar autotechniek is mij voor grootste deel onbekend terrein. Enkele onderdelen ga ik wel kunnen plaatsen in het motorcompartiment.


Mvg
Andries

Andries6 0

16 jaar

hoi,

na ongeveer 700km te hebben gereden heeft de wagen geen enkele zucht gegeven. Loopt prima tot op vandaag...
Ik ben zonder pb 25km ver gereden. Motor stil gelegd. 2h aan het werk geweest in atelier. Auto gestart vertrokken en dan begon het weer. De wagen was voor geen meter te rijden. Snakken, schokken, zwarte rook ongeloofelijk, het geluid van 1000 knikkers in een pot. wagen eind verder afgelegd en motorkap open gedaan om de elektrische fichen te gaan controleren, alles leek in orde. Wagen terug gestart en kon niet meer demareren. Even gewacht terug geprobeerd en dan starte hij terug maar terug onregelmatig toerental en het geluid van die knikkers nadien valde motor stil uit eigen wil. Motor terug gestart en probleemloos gereden voor 50km...
Thuis aangekomen een heel eind laten draaien in stationair en zitten prutsen met de bekabeling om eventueel een kabelbreuk te vinden maar helaas. De motor heeft zeker 15min zonder pb gedraaid. Ook ben ik ff de stekker van de CR IMV half uitgetrokken en terug ingestopt om te horen of ik hetzelfde geluid krijg maar helaas.
De CR IMV is duidelijk vervangen geweest.
Ik voel zo een beetje aan dat ik in een straatje zonder einde zit. De wagen is 2 dagen in garage geweest zonder enig resultaat.
Zou dit ook kunnen liggen aan de stuurdoos?? Is mss vergezocht.....
Stekker van rail is ok
Bruine stekker ook ok
Nokkenas sensor kan ik niet direct meer terug vinden op het motorcompartiment dus zal ik ff moeten denken waar die terug zit...
Verstuivers zijn getest en ok

Hopend op antwoord...

Andries6 0

16 jaar

Heb je niet een storingscode?
dat kan ons misschien iets verder helpen.

Postie 0
badge

16 jaar

Hoi,

Nee helaas heb ik geen fout code, heb niet kunnen meelezen op het uitleesapparaat. Maar ik heb nu nog meer nieuws! !
Ben maandag vertrokken richting Ardennen om daar van 3 dagen rust te gaan genieten. Op doorreis vertrokken om 6h had ik totaal geen pb. Naa een goei 45min rijden was het niet meer te doen met rijden. Stil vallen, stotteren. Zeker 15keer stilgevallen op autosnelweg. Besloten om gewoon terug naar huis te gaan en heb alles afgelgd. Toen lag de zetelverwarming en airco aan. Airco op ECO geplaatst. Hij gaf geen kik meer op de terugweg. Dan als ik bijna thuis was ben ik terug de airco gaan aansteken en ja hij begon weer. Eens thuis gekomen zijn we dan toch terug richting ardennen gereden en heeft het de 225km niet gedaan op de stand ECO. We zijn net terug thuis en mijn vriendin heeft het stuur overgenomen terwijl ik zat te prutsen in de wagen en ben tot volgende vaststelling gekomen:

- 100km gereden op autostrade gn pb.
- airco aangelegd, enkele malen gestotter maar dan vlekkeloos voor 10km en dan terug de ECO stand gezet
- na 20sec op de ECO stand begon hij enorm te stotteren, roken, ... en dan niet meer gedaan tot ik terug airco aansteek en overschakel naar ECO krijg je hetzelfde liedje terug tot stilvallen met gevolg.


Ik kan dus besluiten dat er iets niet in orde is met de airco installatie. Kan er mij iemand vertellen wat er tss zit als de airco afschakeld? Regelklep ofzo die door mede van een spoel werkt en hierdoor een verlies creert naar de stuurdoos?? Massa van die klep??? Waar kan ik dit allemaal vinden?? Ik zie leidingen lopen van de airco in de rechtervleugel.
Mijn eerste gedacht ging eerst naar condens die op de leidingen stond die net boven de fiche van de stuurdoos hangt, maar op de terugweg toen hij de eerste begon te schokken heb ik direct de motorkap open gedaan en controle gedaan van deze leidingen en heb geen condens gevonden dus hier kan het ook niet aan liggen.
Als mij iemand de plaats kan geven waar ik alles vind van de airco (zodat ik geen onnodige dingen demonteer) kan ik de nodige metingen en toestellen gaan testen op verliezen.

mvg
Andries

Andries6 0

16 jaar

Als je de airco aanzet, gaat de koelventilator wel draaien?/

Postie 0
badge

16 jaar

Helo,

Als ik de airco aanzet voel ik de koude lucht wel tot in de wagen. Je voelt degelijk een verschil tss airco en eco. Als dit een antwoord is op je vraag.

Mvg
Andries

Andries6 0

16 jaar

Ik bedoel de koelventilator van de radiateur onder de motorkap.

Postie 0
badge

16 jaar

Ik heb dit daarnet eens gecheckt en de ventilator draait wanneer de airco geactiveerd word. Bij het deactiveren van de airco draait die nog ff door en als ik bij de motor blijf hoor ik het gerammel, schudden motorblok, ... dan word het ff stil en loopt die normaal en dan pas valt de ventilator stil.

Andries6 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.