De motor/versnellingsbaksteun is niet goed meer, er zit teveel speling op (motorblok schokt hierdoor aanzienlijk) dus hij moet vervangen worden.
Klusje is op zich heel eenvoudig, alleen krijg ik het blok niet ver genoeg gekanteld omdat het dan tegen de rembekrachtiger aanstoot.
Het blok moet ik best hoog kunnen kantelen om de rubber steun met schroefdraad er tussenuit te lichten.
Hoe doet met dit normaal gesproken?
Moet het hele rembekrachtigersding losgemaakt worden? Zo ja hoe moet dat?
Bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
*edit*
Altijd een gevecht die steun. Meestal helpt het als de voorste steun ook losmaakt, kun je het blok wat naar voren duwen en iets laten zakken, als je er een krik o.i.d. onderzet.
succes
heb je misschien nog tips voor het losmaken van de voorste steun?
ik heb nog niet gekeken waar die zit, ik heb dit ook nog nooit gedaan overigens
17 jaar
ik heb hem er al uit!
sjezus wat een rotklus zeg.
drie krikken voor nodig gehad.
17 jaar
Welkom in de wereld die AUTOMONTEUR heet.
Groeten Marcel
De rembekrachtiger is vrij eenvoudig weg te halen.
Dan pak je zo de motorsteun weg.
Scheelt echt in totale tijd en vooral ergenis.
17 jaar
hoe had ik die los moeten maken dan?
bedankt
17 jaar
Hoofdremcilinder loshalen van rembekrachtiger en dan wat naar boven buigen.
Borgclip van bekrachtigingstang weghalen bij het rempedaal.
De rembekrachtigerbevestigingsmoeren achter de pedalen losschroeven en dan trek je de bekrachtiger van z'n plek af.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar