close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Focus: hoog fluittoon bij het aanslaan [1 minuut]

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

bij het aanslaan van de motor hoge fluittoon,multieriem ,spanner ,waterpomp ,distributieset, startmotor zijn al vervangen

Geplaatst door

johan12345 (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Looprol van je multiriem defect??

Postie 0
badge

17 jaar

Kun je met een stethoscoop het geluid niet wat duidelijker localiseren bv aanwelke zijde v.d.motor? Of gebruik gewoon een plastic electriciteitsbuis aan je oor, gaat erg goed.

jjbalmszonen 0
badge

17 jaar

Het probleem doet zich ook bij mij voor, niet altijd, maar wel steeds bij exact 2000 toeren, even er onder of boven en het is weg
en daarom lastig te localiseren, ik ga met een collega dit samen bestuderen, je hebt maar inderdaad circa één minuut de tijd, en dan nog alleen bij een koude start.
de auto bij de hobby laten staan of bij de bedrijfsschool,en dan maar goed luisteren, één de motor op tweeduizend houden en de ander met de stetoscoop.

het geluid doet zich voor nabij de distributie riem, de motor heeft 130000 km gedraaid en dus is de riem misschien aan de beurt, officieel 150000 km of 10 jaar. u hoort nog nader van mij
jacobus

Geachte heren techneuten,

het kortdurende fluiten vlak na het starten, deze toon hoogte varieert tussen de 800 en 1000 herzt en wordt veroorzaakt door het aanlopen van de distributieriem tanden tegen de motorsteun
het spanrol oppervlak (van kunststof) zal dan wel iets zijn scheef gesleten, waardoor de riem iets naar voren gaat lopen, en dan tegen de motorsteun aanloopt.

opzichzelf geen verontrustend probleem.

bij mij gebeurde het zo nu en dan en dan altijd bij exact 2000 toeren even een reken som, 2000: 60 = 33.33 omw
per sec en dit maal 29 tanden van het krukastandwiel maakt dat je een toon hoort van 966 hertz.

auto van het jaar 2000 en 135.000 km gelopen.

hopende vele van u daarmede te hebben gerustgesteld.

jacobus van Erkelens

en dat heb je zelf ondekt en hoe heb je dat ondekt
gr dirk

dirk2269 0
badge

16 jaar

Beste dirk

Door dat ik de distributie riem op tijd wilde vervangen en het geluid uit deze regio kwam, heb ik extra opgelet, voor de riem te verwijderen de motor enige malen getornd zag ik: de riem tanden glimmen van het aanlopen, ook zag ik aan de binnenzijde van de motorsteun aanloopsporen.

Omdat ik al heel jong met drijfwerk te maken heb gehad in de wasserij van mijn grootvader, weet ik dat riemen altijd naar het hoogste punt van het wiel gaan, daarom zijn riem wielen enigzins bol, de riemen lopen dan altijd in het midden, de Romijnen maakten hier al gebruik van in de wegen bouw, de wegen waren enigzins bol overdwars, betere afwatering en de karren wilden altijd naar het midden van de weg.

In het geval van ons kun je het spanwiel zodanig plaatsen dat: door een ring van circa een 1/2 mm dik tussen steun en motorblok en wel bij de bovenste bevestigingsbout te plaatsen, er een zodanige stand komt van het spanwiel, dat de riem nu meer naar het motorblok toe gaat lopen.

dit laatste heb ik niet uitgeprobeerd, ik heb gewoon een nieuw spanwiel gemonteerd zamen met een nieuwe riem




http://img115.imageshack.us/img115/6291/...

Hierbij een foto van de riem steun en spanner, ga gewoon naar dit adres en je ziet de foto, de foto moet je zo bekijken dat je het nokkenas riemwiel boven ziet, sorry voor dit ongemak, dus een kwartslag naar rechts.

groetjes Jacobus

[quote=j.van.erkelens]Beste dirk

Door dat ik de distributie riem op tijd wilde vervangen en het geluid uit deze regio kwam, heb ik extra opgelet, voor de riem te verwijderen de motor enige malen getornd zag ik: de riem tanden glimmen van het aanlopen, ook zag ik aan de binnenzijde van de motorsteun aanloopsporen.

Omdat ik al heel jong met drijfwerk te maken heb gehad in de wasserij van mijn grootvader, weet ik dat riemen altijd naar het hoogste punt van het wiel gaan, daarom zijn riem wielen enigzins bol, de riemen lopen dan altijd in het midden, de Romijnen maakten hier al gebruik van in de wegen bouw, de wegen waren enigzins bol overdwars, betere afwatering en de karren wilden altijd naar het midden van de weg.

In het geval van ons kun je het spanwiel zodanig plaatsen dat: door een ring van circa een 1/2 mm dik tussen steun en motorblok en wel bij de bovenste bevestigingsbout te plaatsen, er een zodanige stand komt van het spanwiel, dat de riem nu meer naar het motorblok toe gaat lopen.

dit laatste heb ik niet uitgeprobeerd, ik heb gewoon een nieuw spanwiel gemonteerd zamen met een nieuwe riem




http://img115.imageshack.us/img115/6291/...

Hierbij een foto van de riem steun en spanner, ga gewoon naar dit adres en je ziet de foto, de foto moet je zo bekijken dat je het nokkenas riemwiel boven ziet, sorry voor dit ongemak, dus een kwartslag naar rechts.

groetjes Jacobus[/quote]
zo dus:
[url=http://imageshack.us][img]http://img148.imageshack.us/img148/9331/...[/img][/url]

Doktor 0
badge

16 jaar

Beste Jacobus,
als dat geen goeie uitleg is! Kom maar vaker es langs op dit forum! Mvrgr,Fordis

fordis 0
badge

16 jaar

DOKTOR Mooi gedaan die foto plaatsen, toch heb ik met de kwartslag net te veel van het goede aangegeven,
het lichte gedeelte( de motor steun) daarvan moet het haakse deel ook haaks in het beeld staan,

het blauwe lager met kunststof loopring is het automatisch spanwiel, in de nieuwe versie is het instellen niet nodig, plaatsen en borgpen uitnemen.

De foto is met de camera flits genomen, met externe lampverlichting kun je beter uitlichten om juist datgene te laten zien wat nodig is, maar je kunt bij enige riemtanden wel zien dat ze zijn aangelopen,

ik hoop te vernemen hoe je foto in beeld krijgt.

en FORDIS bedankt voor je stimulerende opmerking.

met de technische groeten, Jacobus

ok heel mooi ik zal eens opletten bij de volgende riem die ik ga vervangen
gr dirk

dirk2269 0
badge

16 jaar

[quote=j.van.erkelens]DOKTOR Mooi gedaan die foto plaatsen, toch heb ik met de kwartslag net te veel van het goede aangegeven,
het lichte gedeelte( de motor steun) daarvan moet het haakse deel ook haaks in het beeld staan,

ik hoop te vernemen hoe je foto in beeld krijgt.

met de technische groeten, Jacobus[/quote]
Ik had inderdaad al gezien dat de foto ook nu niet helemaal "rechtop" stond.

Een uitleg voor het uploden van een foto (het staat er trouwens wel goed hieronder, bij het kopje "voeg een afbeelding toe"):

* Klik op "bladeren", selecteer een foto, klik op "openen", klik op "verstuur afbeelding", zoek op de site van Imageshack naar de juiste link (Hotlink for forums (1)) om op dit forum te plaatsen.
Kopier de link en plak die in je bericht.

dan ben je klaar.
zie plaatje..........

[url=http://imageshack.us][img]http://img518.imageshack.us/img518/7681/...[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/g.php?h=518&i=lin...][img]http://img518.imageshack.us/img518/7681/...[/img][/url]

Suc6

Doktor 0
badge

16 jaar

o

maikiemaik 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.