Sinds begin maart 2006 zijn we in het bezit van een ford focus tddi 1.8.
Echter een aantal probleempjes.
Verbruik is 1:14,6 i.p.v. (volgens instructieboekje) 1:18,5. Nu is begrijpelijk dat 1:18,5 niet zomaar haalbaar is maar een verschil van bijna 4 km per liter vind ik onacceptabel. Rij ca. 50%binnen/ 50%buitenweg, niet al te sportief en schakel tijdig op.
Start niet altijd in 1 keer, geeft vooral bij koude start vrij veel (zwarte?) rook.
Distributieriem is bij aflevering vervangen.
Ook denk ik dat de multisnaar zijn tijd gehad heeft, begint zachtjes te snorren.
Iemand enig idee waar het verbruik vandaan kan komen?
Alvast bedankt voor de reacties!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ja Imre, maar is die 1:18 niet onder de perfecte omstandigheden?
Dat zij de jouwe natuurlijk niet. Die 50% in de stad halen de zuinigheid aardig onderuit,
Sytze
ha Sytze,
de 1:18,5 is gebaseerd op gecombineerd verbruik. Cijfers in instructieboekje zijn alsvolgt:
verbruik binnen beb. kom 7,2 l/100km (1:13,89)
verbruik buiten beb. kom 4,4 l/100km (1:22,73)
verbruik gecombineerd 5,4 l/100km (1:18,52)
Zou betekenen dat je vrijwel alleen stadsverkeer rijdt, ik denk dat de 50/50 ligt in tijd uiteraard niet in afstand... We rijden vrijwel geen kortere stukken dan 25 km.
18 jaar
En toch, je kan bijna nooit aan die waarden komen. Die oude escort diesels waren ook best wel zuinig, maar niet allemaal. Heeft natuurlijk ook met staat van onderhoud te maken. Zou alk ik jou was eens een diesel-cleaner in de tank gooien, dan wordt het hele traject weer ff lekker opgefrist. Ik kan nou nog niet zeggen dat je verbruik echt verontrustend is. Probeer dat eerst maar eens, en meet dan na een poosje nog eens. Ik ga er trouwens wel van uit dat de auto goed rijd, en er dus niets stuk is in de electronica. Hoor het later wel van je, groet,
Sytze
Hey Imre. Je mag er ook zeker van zijn dat het koude voorjaar het verbruik omhooggebracht heeft. In de zomer is de motor sneller op temperatuur en zal dan ook sneller normaal verbruiken. In de winter is het net het tegenovergestelde. Het duurt langer eer de motor warm is en het verbruik ligt tijdens die opwarmfase hoger. De zomer kan dit verbruik alleen maar verbeteren.
Luc
18 jaar
Vanavond stil komen te staan....
Multisnaar helemaal aan stukken gescheurd. Ook olie gezien, motor draait wel maar op advies van ANWB eerst laten onderzoeken. (auto rijdt niet) Zo'n Multisnaar had hij nog nooit gezien.
Overigens in het weekend 470 km snelweg gereden met een verbruik van 1:16,5 (alleen snelweg....)
Dat er dus meer aande hand is met de auto is helaas pijnlijk duidelijk geworden.
10 jaar probleemloos Daihatsu opgegeven voor 1 maand diesel met ergelijke problemen.
De rest wordt een getouwtrek met autoverkoper wel/geen garantie, oorzaak van scheuren multisnaar? eventueel eerder vervangen distributieriem etc...
Heb er al helemaal zin in... NOT
18 jaar
Is toch gewoon garantie?.
18 jaar
Draaiende onderdelen motor en bak...... Dus niet gewoon garantie vrees ik, maar ga hem zo bellen.
Hoop dat hij net zo reageert als jij
18 jaar
Als je op de hoogte wilt blijven dan verwijs ik je door naar:
http://problemcar.nl/index.php?topic=527...
Nieuw topic gestart met nieuwe problemen helaas...
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar