beste mensen,
misschien een rare vraag en misschien voor hier ook niet gepast maar ik ben van plan een ford escort td station aan te schaffen (zie eerdere berichten) ik ben een behoorlijke leek op het gebied van aanschaf van auto's en heb helaas mijn huidige auto met te goed vertrouwen in de handelaar gekocht (maw genaaid dus)
nu wij een dochter hebben gekregen ben ik dus op zoek naar een ruimere auto, inmiddels heb ik al gigantische hulp gehad van niels en frederik maar ik ben toch bang dat ik een verkeerde aankoop doe.
Is er iemand die in groningen of in de buurt van groningen woont en voor een goede fles wijn met mij mee wil om naar een auto die ik op het oog heb wil gaan kijken? voor een kritische blik?
(ik heb momenteel nog niet een op het oog maar ga op 10 juni rondkijken dus ik zal er wel een snel op het oog hebben)
groet
martijn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je een leek bent op dit gebied.
Dan zou ik als ik jouw was voor een japanner gaan.
Ford escort van die bouwjaren zou ik lekker laten staan, problemen met distributieriemen en motorsteunen die kapot gaan is bij de escort niet vreemd.
Dan zou ik naar een toyota op zoek gaan.
Ford is zeker geen slechte auto.
Maar het is geen risicoloze aankoop.
Als je leek bent op het gebied van autos, zou ik voor een corolla station gaan.
Ik wil hierbij niet de ford rijders voor het hoofd stoten.
Maar met name omdat je een leek bent op dit gebied.
Zie ook autoweek.nl en klik dan my review aan.
inderdaad ik weet dat een toyota een goede auto is maar die zijn diesel bijna niet te vinden en erg duur 2e hands.
ik vond/vind de ford escort dan een goede en betaalbaare optie
maar twijfel nu wel
toch maar naar een expert op zoek
groet
martijn
19 jaar
Of een nissan sunny station.
Diesel niet erg snel maar zeer betrouwbaar.
Geen spannende auto maar wel waar voor je geld.
Daar moeten er nog wel wat van zijn van die bouwjaren.
kunnen probleemloos hoge kilometerstanden aan.
19 jaar
Laat je niet zo snel bang maken martijn.
Het verhaal met de distributie riemen,is al lang achterhaald!
Motor steuntje kapot,komt heel sporadisch voor(eigenlijk bijna nooit)3x meegemaakt in 10 jaar ford tijd.
Niels
Martijn, met de tips die ik in vorig bericht heb geschreven kan je normaal als leek wel weten of het een betrouwbare wagen is of niet.
Zoals hier ook al gezegd is is inderdaad een Toyota wel iets betrouwbaarder, maar die betaal je veel. Een auto kopen is in zeker opzicht altijd een risico. Zelfs de Toyota kan na een week in panne staan, en misschien rijd je met de Ford nog 3 jaar zonder enig probleem...
19 jaar
bedankt mannen
ik ga zowiezo ff rondkijken, ik red me er wel mee, trouwens mijn vrouw is goed in onderhandelen dus dat wordt wel wat
groet
martijn
19 jaar
Een auto kopen als leek is niet makkelijk.
Als je genoeg geld hebt stap je bij de dealer naar binnen.
Koop je de auto van je keuze met een jaar garantie.
Dealer onderhouden en in keurige staat.
als je niet zoveel te besteden hebt moet je zoeken naar autos met een betrouwbare staat van dienst.
die goed uit de gebruikers ervaringen komen.
Zo kun je de rommel er al behoorlijk uit filteren.
Zo zijn inderdaad die autos wel wat duurder in aanschaf, maar dat verdient zich in onderhoud en in minder irritatie wel terug.
Door de gebruikers ervaringen te lezen zie je vaak dezelfde problemen opdoemen bij de verschillende merken.
de meeste mensen hier op de site zijn technisch goed onderlegd en kunnen meestal ook aardig sleutelen.
Die draaien hun hand niet om voor een beetje sleutelwerk.
Daardoor besparen zij zich een hoop geld aan onderhoud.
Als je autoleek bent zul met deze reparaties meestal naar een garage moeten met de bij komende kosten.
Sommige merken zijn zijn gewoon minder onderhouds gevoelig.
Doe daar je voordeel mee zou ik zo zeggen.
19 jaar
Wel leuk een japanner, alleen jammer dat die diesels vaak bij 2ton al versleten zijn (geen fut meer, hoog olie verbruik), met name toyota en nissan diesels.
Mitsubishi diesels gaan wel langer mee.
Willem
zit je toch mis willem,
ben zelf geen fan van japans, maar de toyota en nissan diesel motoren draaien tonnen aan kilometers zonder olieverbruik en enige vorm van slijtage, sloom zijn de japanse diesel al af fabriek.
als je geen haast hebt, is een japanse diesel zo gek nog niet(zeer betrouwbaar op de lange duur)
Ik ben ook geen uitgesproken fan van japanse autos.
Maar als iemand vraagt wat hij het beste aan kan schaffen van de bouwjaren 97/98/99.
Dan zou ik rationeel voor zulke autos gaan.
Geen spannende maar wel sterke autos.
De meeste diesels van die bouwjaren staan meestal al op 200 a 250.000. km.
Als je dan de 1.8td van ford neemt in die bouwjaren,dan zijn uitgelopen brandstofpompen en kapotte gloeibougies en distributieriemen en motorsteunen geen uitzondering.
opel had in die jaren ook geen beste reputatie op diesel gebied.
Eerst de 1.7d en 1.7 td.
De problemen daarmee zijn ook genoeg bekend.
De eerste dti was nou ook geen topper.
Geen loopkultuur en hoog olie verbruik.
Vw had wel een fijne maar dito prijs kaartje.
Peugeot is ook sterk maar als je die nu nog wil kopen van die bouwjaren moet je met nog hogere kilometerstanden rekening houden.
er zijn altijd uitzonderingen, maar in de gebruikers ervaringen kom je vaak dezelfde klachten tegen.
Dat betekend dat deze klachten toch meer dan gemiddeld voorkomen.
En gebruikers ervaringen liegen niet.
Dan zou ik mijn geld liever aan een jap uitgeven.
Niet spannend maar wel sterk.
19 jaar
de juiste woorden primera, geen spanning maar wel waar voor je geld en oerbetrouwbaar.
Nou ja als je als bedrijf nu al 4 avensis d4d's bij 150.000km's gelopen, al een olie verbruik hebt van 1 liter olie op duizend km, en absoluut geen kracht meer hebt voor een aanhanger dan moet je overstappen op een ander merk.
Wij hebben nu een vectra 1.9 cdti (150pk) eentje met 200.000kms maar nog geen druppel olie verbruiken, ondanks de aanhanger die er continu achterhangt.
Maar als ik dan precies 4 maandag ochtend exemplaren gehad zou hebben, zou dat toch een slechte beurt geweest zijnvoor toyota.
Dit is mijn mening hoor, ik wil niemand in de weg staan daarmee.
Succes
Willem
ben met willem eens dat dat niet mag, maar wees nou eerlijk over het algemeen worden alle nieuwerwetse auto's er niet beter op.
daarmee bedoel ik de moderne diesels, neem een degelijke ouderwetse zuigdiesel, geen poespas maar lopen doet hij altijd.
geen gang maar kilometer na kilometer zal hij betrouwbaar zijn werk doen.
vrouw thuis laten ( tenzei ) zei de baas is in huis ;^)
niks waard!! die vrouwen kijken alleen maar naar praktische dingen! bv, of er wel genoeg boodschappen mee kunnen in de kofferbak ect,ect,
terwijl jij juist kijkt of de auto jou aanspreekt ( het oog wil immers ook wat )
OM VAN TE JANKEN...
advies.. mooi alleen op pad.. en maak er een leuke dag van
paul,
Ik ben het helemaal met arie eens, maar idd het hoort natuurlijk niet dat de fut er bij deze diesels al uit is.
Het lijkt me dat dat niet exemplarisch is.
Misschien zijn er meer met deze klachten.
Ik ken de d4d te kort om er over te oordelen.
19 jaar
Ach elke auto die je 2e hands koopt heeft wel wat maar om nou te stellen dat japanners per definitie betrouwbaarder zouden zijn dan een eventuele ford escort diesel betwijfel ik sterk, mitsubishi altijd maar weer met z'n bak problemen en olieverbruik , nissan die tegenwoordig leunt op op de "(on)betrouwbare" technologie van de fransen , overigens werd er geproken over de 1.7 td diesels van opel die toch ook uit nippon land vandaan komen naar ik mij niet vergis zijn dat isuzu motoren. daarnaast zijn de onderdelen van een ford redelijk te betalen t.o.v. een jap. Maar goed ik ben een liefhebber en toyota heb ik zelf altijd een fijne auto bevonden.Rij nu sinds 3 jaar een mondeo 2.0 16v '96 zonder al te veel gedonder en tot nu toe zéér te spreken over de kwaliteit maar wie weet dat kan nog veranderen.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar