deze auto heeft 177000 km gel ; mijn vrouw rijdt er bijna altijd mee en ongv een maand geleden kwam ze bij mij met de klacht dat hij af en toe inhield (bij mij deed hij dat niet ...toen nog niet). na het later ook een paar maal gevoeld te hebben heb ik het luchtfilter gekontroleerd dat was erg vies. nu moest het lucht en brandstfilter toch bij 180000 km vervangen worden dus dat maar gelijk gedaan (ontluchten ging erg moeilijk; maar met zo'n knijp balg ging het wel) na twee dagen zonder problemen gingen wij een weekendje weg. na zo'n 250 km te hebben gereden kwam het euvel toch weer terug ;ongeveer 2 km op de vluchtstrook gereden met 30 km p,uur was toch alles weer goed ;in de dagen daarna nog een paar keer soms kort en dan weer flink inhouden ;ben toen zelf een keer gestopt tijdens zo'n aanval en gelijk het deksel van de motor getokken ,en ja hoor toch nog een luchtbelletje in de uitgaande leiding van het brandst.filter. mijn vraag is , kan dat nu nog steeds uit het filterhuis komen of trekt hij ergens lucht of is het toch iets anders. graag hierop een antwoord; bij voorbaat mijn hartelijke dank (cor).
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mischien is het raadzaam je verstuivers eens te laten testen. Mijn ervaring met de toegepaste verstuivers (Volvo 2.4/D5 en 1.6 TDCi) is dat als deze defect zijn ze last krijgen van luchtbellen. Het is bij de garage makkelijk te controleren dmv het meten van de retour hoeveelheid van elke verstuiver.
Succes.
Een luchtbelletje is er altijd wel.Maar rookt hij ook erg als het probleem zich voordoet.En na het uitzetten van de motor moet je tikkende geluiden horen van de EGR klep .Is dit niet het geval denk ik eerder aan een niet goed werkende EGR klep.
sorry dat ik zo laat reageer [maar ik moest de wagen uit laten lezen en wegens vacantie drukte duurde dit zo lang] is inmiddels gebeurd en er waren 2 foutmeldingen. kapotte gloeiers en de egr klep ;ikheb het advies gehad om de gloeiers te vervangen,de egr klep was niet zo'n probleem; ik heb de goeiers inmiddels vervangen[leuk klusje vooral de vierde] ik heb gelijk ook maar de egr klep schoongemaakt omdat deze toch weg moest en ook de lekolie van de verstuivers gemeten[ deze was op een 3mm slang ongev 50 cm in 30 sec alle op ongev 1 cm gelijk] er was ook een gloeier kapot; het is nu zo dat hij elke morgen na goed starten[ 2x rond!!] na ongev 500m goed rijden zo,n 2 km niet hader wil dan 30 .hij wil gewoon niet meer toeren maken a.u.b. wie helpt mij
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar