Deze motor houdt erg in bij koude motor, bougies, kabels reeds vervangen, gaf bij uitlezen ontstekingsuitval, maar nu niet meer. Ook een code computer nog niet gereed voor het ontvangen van data? Bij warme motor loopt hij veel beter tot goed. Co waarden goed. Cartervent klep nieuw. Iemand een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
temperastuur sensor?
groetjes jan.
4-gas test bij koude start? Wat voor waardes krijg je dan?
Wat waren de nummers van die foutcodes? Zat daar P1000 bij? Die kun je meteen vergeten, is geen foutcode maar een informatie.
Wordt gezet iedere keer als je de foutcodes reset. Verdwijnt als alle testen (proefrit) uitgevoerd zijn.
Ik lees kabels en bougie's, maar heb je ook al de bobine vervangen?
Updates bij Ford uitgevoerd, geen foutcodes meer, alleen blijft de O2 hoog, 1,19 geen vaccuum of uitlaatlekkage, als hij een paar uur gestaan heeft hakkelt hij weer bij gasgeven iemand nog een idee? bobine durf ik zomaar niet aan vr gr
Wat zijn de exacte 4 gas waardes?
Ik zou toch ook eens EOBD de LTFT waardes eens bekijken zie je soms heel gemakkelijk (snel) hoe het mengsel is.
Slechte lambdasonde die de boel voor de gek houd?
Oiram
Benzinedruk ok? Dat inhouden, voelt dan blijkbaar aan als een te arm mengsel of (toch nog) een vonkoverslag?
Is de storing er p;otseling in gekomen of geleidelijk aan?
Geeft je OBD een logische temperatuur aan? Nav van de opmerking van Jan en Oiram.
Je zou de lambda stekker even los kunnen halen.
LMM vervuild? Probeer toch goed valse lucht -nogmaals- goed te controleren.
succes
Co bij koude motor 10, gaat snel weer terug, voorontsteking 30,7 graden, bij snel gasgeven 9,0 gr, lambda pendelt goed, inspuitimpuls 3,0m/sec, gasklepstand van 11% stat naar 62,8% bij gasgeven, toch maar bobine proberen? vr gr
ik zou toch maar een bobine proberen
zit namelijk de zelfde op als een focus oude model
dat zegt je misschien genoeg
gr dirk
o2 is wel erg hoog, als je zeker weet dat er geen valse lucht is dan wellicht te weinig benzinedruk?
Suc6
bij een vonk overslag krijg je toch o2 in de uitlaat
gr dirk
Klopt, maar als je stationair vonkoverslag hebt dan ga je dat toch ook horen aan je de motor volgens mij.
Hartelijk dank heren voor de hulp, bobine vervangen alles goed vr gr
[quote=jjbalmszonen]Hartelijk dank heren voor de hulp, bobine vervangen alles goed vr gr[/quote]
Meestal gaat deze stuk door een bougiekabel die niet ok is, of een bougie.
In veel gevallen is het zo dat je best alles vervangt, de motor kan weer ok draaien bij vervangen van een bobijn maar de kans bestaat dat ze weer stuk gaat => best ook de kabels vervangen ...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar