auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Focus: inhouden motor bij lage toeren trillen motor bij accelereren

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Motorcode: . tcdi

Mijn motor houdt in stottert tussen de 1250 en 1500 tpm dit is vooral tijdens stadsverkeer merkbaar was voor de software update tussen de 1500 en 2000 tpm. egr-klep in 2013 vervangen.
Koud loopt de motor de eerste kilometers niet mooi stottert ook iets. Als motor warm opnieuw gestart wordt is dit veel minder en sneller weg.
Probleem ook gehad met peugeot 270 sw diesel 1.6 (zelfde motor psa ). Nooit oplossing gevonden.
Verschillende malen gehad dat motostoringslampje ging branden geen cruise controle meer wel vermogen.
Geen bijgeluiden turbo.
Tweede probleem.
Trillen motor tussen de 1800 en 2100 tpm, bij uit acceleren en wanneer weg omhoog loopt, er komt dan een resunantie in de motor of aandrijflijn Misschien koppeling vliegwiel? Wanneer ik het gas even iets loslaat is het weg.
Auto is nog vier weken in garantie dus ik zou graag oplossing willen hebben voor dit probleem.
Tot nu toe drie maal bij garage terug geweest kunnen niets vinden wel soft-ware up-date gehad, motor loopt beter en pakt beter op maar problemen zoals boven beschreven blijven.

Help aub vertrouwen in auto neemt snel af.

Geplaatst door

scott2015 (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

het trillen wordt veroorzaakt door het dubbelzijdig vliegwiel hier zitten rubberen vulcanisatie blokken in deze gaan regelmatig stuk zodat het vliegwiel te veel speling krijgt en gaat trillen soms gaat de auto hierdoor ook lichtjes inhouden omdat de sensor zijn signaal te laat ontvangt voor het inhouden kun je ook de gloeibougies die in de waterslang die naar de kachel gaat controleren dit is met een multiemeter op de stand weerstandsmeting te controleren let op niet alle autos hebben deze gloeibougies.

pievo86 0
badge

9 jaar

Als de auto in de garantie periode stuk gaat en de garage is er mee bezig, heb je toch gewoon garantie totdat het probleem verholpen is? (het mankement/probleem doet zich namelijk in de garantie periode voor)

Vergelijkbaar probleem bij mijn vorige focus 1600 tcdi uit 2005 gehad, eerst de EGR klep laten vervangen en was uiteindelijk een piepklein scheurtje aan de onderzijde v/d turboslang.

leewoo 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.