hallo iedereen,
ik heb hier een ford focus 1.6 16v staan uit 2003 met nogal een probleem.
als ik de auto start (koude motor)dan loopt hij vaak even stationair en slaat dan weer af, als ik gas geef dan smoort hij heel erg omdat hij gewoon te weinig benzine krijgt.
ben namelijk nu al wel zover dat ik dit weet omdat als ik rem reiniger in de inlaat spuit tijdens gas geven dat hij dan wel goed in toeren komt,ook ben ik er achter dat als ik de stekker van de cilinderkop temperatuur sensor eraf trek hij eigenlijk rijd zoals hij moet rijden en het probleem nagenoeg weg is.
de bosch kts geeft dan natuurlijk -40 aan en zal de computer(ecm) hem meer laten inspuiten,dus krijgt hij idd te weinig.
heb de sensor vervangen maar als ik deze in de kop draai en de stekker erop doe is het probleem er nog steeds,maar als ik deze los in de stekker druk en dus niet in de kop draai dan is het weer goed alleen slaat de fan dan natuurlijk niet aan en draaid hij stationair iets te hoog(1200)toeren.
ook als ik de stekker gewoon los laat liggen en dus niet aansluit is het eigenlijk gewoon acceptabel,de computer denkt dan dat het -40 is.
ik snap het ff niet meer en hoop dat er iemand is die nog tips heeft.
alvast bedankt
mvg danny
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
geen foutcodes?
probeer eens zonder lmm
hallo,
de ford heeft wel een foutcode namelijk dat hij een te arm mengsel heeft,maarja daar was ik al wel achter zeg maar.
ik heb er gisteren een focus bij gekocht voor de verkoop en ook dit is een 1.6 16v alleen toch iets anders.
heb voor de zekerheid een aantal dingen overgezet zoals de complete brandstof rail incl.verstuivers en gasklephuis maar mocht niet baten.
de focus van 2000 heeft wel een lmm maar die andere van 2003 niet,de motor ziet er ook iets anders uit.
toen ik de auto inruilde vernam ik al dat er een nieuwe bobine bougiekabels benzinefilter op was gezet.
mijn gedachten ging eerst uit naar de benzinepomp en heb deze ook hier liggen maar kan het niet snappen dat als ik de stekker van de sensor eraf haal dat het dan wel aanvaardbaar goed is en kan het
dan wat mij betreft ook niet aan de pomp liggen.
heb je nog iets gevonden aan de auto heb een zelfde probleem staan
kabels nergens doorgeschuurd tegen massa ???
Meet even de brandstofdruk op.
vandaag brandstofdruk gemeten 1.6 bar.tank gedemonteerd om de pomp te demonteren(heeft geen luikje)uitgang pomphuis schuurtje in de rubber morgen kijken als er ergens een komplete pomp op voorraad is had vandaag een pomp thuis zonderhuis i.v.m de kosten.
vandaag pomp vervangen loopt weer als nieuw
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar