Hallo Allemaal,
Sinds een week of twee valt mijn ford focus ineens uit, hierbij geeft hij in het dashboard het volgende bericht:
STUURBEKRACHTIGING STORING
Na deze melding valt de auto direct uit, en daarna wil hij niet meer starten. Na een poosje start hij wel weer, maar dan voor 2 minuten
daarna valt hij weer uit. Vorige week ben ik al naar de garage geweest, en deze gaf aan dat er een storing zat in het 5 volt circuit.
Na het demonteren en schoonmaken van alle stekkers moest het weer goed zijn. Echter viel hij gisteren weer zomaar uit...
Wie heeft dit probleem eerder meegemaakt?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Storing in het 5 volt circuit kan een sensor zijn die te veel stroom neemt, of een kortsluiting in de bedrading.
Heel soms is het een fout in de desbetreffende stuurdoos.
Over welk 5 volt circuit gaat het? Bij de stuurbekrachtiging of bij de motor?
Weet je toevallig het nummer van de foutcode?
er zijn service brieven bij ford
bekend probleem
stekker of elec stuurbekrachtiging geeft problemen
[quote=fordmannetje]stekker of elec stuurbekrachtiging geeft problemen[/quote]
Ja, dat staat al in het dashbord.....maar wat nu?
Staat er in die service brieven ook wat er dan moet gebeuren?
ja natuurlijk,daar zijn ze voor
vraag er naar bij je dealer
13-7-06 Plotseling wegvallen van stuurbekrachtiging; beschadigde elektrohydraulische stuurbekrachtigingspomp door binnendringen water
73/2005
Als een klant een klacht heeft over het feit dat de stuurbekrachtiging plotseling wegvalt, het bericht "POWER STEERING FAILURE" (storing stuurbekrachtiging) in het instrumentenpaneel wordt weergegeven en storingscode (DTC) B1342 (elektrohydraulische stuurbekrachtiging defect) en/of C1099 (functiestoring elektronische gestuurde elektromotor) mogelijk in de computer motorregeling (PCM) is/zijn opgeslagen, dan wordt de storing waarschijnlijk veroorzaakt door een beschadigde elektrohydraulische stuurbekrachtigingspomp door het binnendringen van water.
Om deze storing te verhelpen, moet er een nieuwe elektrohydraulische stuurbekrachtigingspomp worden aangebracht en moet er voor de reparatie een draadbundel worden gemonteerd aan de in productie aangebrachte draadbundel van de motorruimte. Deze wordt dan langs de voorzijde van de auto naar de zekeringenhouder in de motorruimte (zekering F2).
De originele negatieve draad moet volledig uit de auto worden verwijderd. De positieve aansluiting van de stuurbekrachtiging en het zekeringoog moeten worden losgeknipt. De open draaduiteinden moeten vervolgens worden geïsoleerd om kortsluiting te voorkomen.
Alle onderdelen moeten voor verder onderzoek naar Ford (Parts Recall Center) worden teruggestuurd. Smeer de stekker van de stuurbekrachtiging niet en trek deze ook niet herhaaldelijk los in een poging corrosie te verwijderen.
Bedankt voor de snelle reacties!
Voor wat ik nu weet is er vorige week (bij een bovag vakgarage) de stekker van luchtmassameter, turbo, nokkenas en krukassensor ingespoten met contactspray.
Er stonden twee foutcodes in, helaas weet ik alleen nog het nummer 1622. Deze is volgens mij van de startonderbreker. Maar na het inspuiten van de stekkers ging het 1000 km goed.
11 jaar
[quote=fordmannetje]13-7-06 Plotseling wegvallen van stuurbekrachtiging; beschadigde elektrohydraulische stuurbekrachtigingspomp door binnendringen water
73/2005
Als een klant een klacht heeft over het feit dat de stuurbekrachtiging plotseling wegvalt, het bericht "POWER STEERING FAILURE" (storing stuurbekrachtiging) in het instrumentenpaneel wordt weergegeven en storingscode (DTC) B1342 (elektrohydraulische stuurbekrachtiging defect) en/of C1099 (functiestoring elektronische gestuurde elektromotor) mogelijk in de computer motorregeling (PCM) is/zijn opgeslagen, dan wordt de storing waarschijnlijk veroorzaakt door een beschadigde elektrohydraulische stuurbekrachtigingspomp door het binnendringen van water.
Om deze storing te verhelpen, moet er een nieuwe elektrohydraulische stuurbekrachtigingspomp worden aangebracht en moet er voor de reparatie een draadbundel worden gemonteerd aan de in productie aangebrachte draadbundel van de motorruimte. Deze wordt dan langs de voorzijde van de auto naar de zekeringenhouder in de motorruimte (zekering F2).
De originele negatieve draad moet volledig uit de auto worden verwijderd. De positieve aansluiting van de stuurbekrachtiging en het zekeringoog moeten worden losgeknipt. De open draaduiteinden moeten vervolgens worden geïsoleerd om kortsluiting te voorkomen.
Alle onderdelen moeten voor verder onderzoek naar Ford (Parts Recall Center) worden teruggestuurd. Smeer de stekker van de stuurbekrachtiging niet en trek deze ook niet herhaaldelijk los in een poging corrosie te verwijderen.[/quote]
Blijft de auto in dit geval wel lopen? hier valt hij direct uit namelijk.
gr. martin
11 jaar
ja als er problemen zijn met de 5 volt referentie spanning kan de motor ook afslaan of niet starten
deze 5 volt staat op meerdere componenten
dus bij eventuele sluiting geeft dit problemen
Zou beginnen met de stekker van de egr klep los te maken als ie weer uitgevallen is, direct na losmaken stekker weer starten en kijken wat ie doet.
Klep geeft vaker problemen...
De EGR klep is vorig jaar vervangen, maar ik zal er morgen eens naar kijken. in ieder geval bedankt voor je reactie!
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar