close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Ka: Ka 1999 blijft vaak op startblokkering.

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,3I 44kW

Onze Ka blijft 's morgens vaak op de startblokkering staan, de sleutel wordt elektronisch niet herkend. Na meerdere pogingen lukt het uiteindelijk steeds wel. Het rode ledje in het klokje brandt dan even en dan start de motor wel. Met onze reservesleutel gebeurt exact hetzelfde. Kan het printplaatje bij het stuurslot hiervoor vervangen worden of moet ik deze dan bij de dealer laten "inleren"? Het printplaatje kost volgens de Ford garage in Veghel €125,- dus ik wil graag zeker weten dat dit gaat lukken.
Het printplaatje heb ik al goed met een loep bekeken maar ik kan er niets ongewoons aan zien, het ziet er keurig uit.


Tevens valt de motor regelmatig +- 5 seconden uit als deze net warm is (na 5 á 10 minuten rijden). Het rode temperatuurlampje bij de snelheidsmeter springt dan even aan en het rode ledje in de klok gaat daarna even aan en dan slaat de motor altijd spontaan weer aan.

Heeft dit ook met het immobilizer (of immobilliser) printplaatje bij het contactslot te maken?


Edwin

Geplaatst door

edwinvl (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Na wat zoeken zie ik dat men dit een leesspoel of leesring noemt. In de sleutel zit een transducer. Het systeem noemt men PATS: Passive Anti-Theft System (PATS) - an engine immobilization system developed by Ford. Het is me nog niet duidelijk of ik deze leesspoel zonder te programmeren kan vervangen.
Het typenummer van mijn leesspoel is 98AP-15607-AB, heeft het misschien zin om de contacten door te solderen?

Verder vond ik dit nog:
The LED indicator is housed within the clock assembly and is used to indicate the state of the PATS. Whenever the ignition is switched on the indicator LED should remain on for approximately three seconds (indicating the system is functioning correctly). For further details of the LED indicator and diagnostic routines refer to the Vehicle Systems Test Manual, Section 33 (Vehicle Immobilisation Systems).

Hier een foto van mijn leesring, de contacten van J1 heb ik inmmiddels gesoldeerd doordat deze geklemd (koude las) in de print zitten.

http://home.versatel.nl/kleij53/leesring...

edwinvl 0

13 jaar

Die "leesspoel" kan je zo vervangen door een andere, hoeft niet voor ingeleerd te worden.

Suc6

Doktor 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.