Ford Courier: kachelkraan

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 18d

kachel geeft geen warmte. kraan losgehaalt en klepje gereinigd maar tydens montage van stekker springt de kraan dicht of hy op koud of warm staat. op de stekker staat continu 12 volt. ford dealer gaf advies elektr. console vernieuwen, maar zonder resultaat. wat nu? bvd.

autoworkshop

Geplaatst door autoworkshop (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Courier? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

dirk2269 (0) PRO, 17 jaar geleden

vraag of ze het schema geven en dan kun je gaan meten want dat is de enige plossing

Remo9454 (0), 17 jaar geleden

Hallo Cor,

als er een storing is in het paneel dan blijft de kachelkraan open staan en blijft de kachel warm. Wanneer er na het plaatsen van een nieuw paneel (is er niet eerst een diagnose gesteld?) er geen verbetering is dan kan het nog zijn dat de kachekraan mechanisch vast zit. (kraan demonteren en controleren of deze open is, en de bypass gesloten) Wat ook nog wel eens voor wil komen is het volgende: vanaf de kachelkraan gaat de warme koelvloeistof door de temperatuurwisselaar die achter het oliefilter zit. Wanneer deze temperatuurwisselaar inwendig verstopt is is er te weinig doorstroming door de kachel waardoor er te weinig warmteafgite is. Je kunt dit controleren door de slangen los te nemen van de warmtewisselaar en onderling met een pijpje te verbinden en op deze manier proef te rijden. Geeft de kachel nu wel goed warmte is de temperatuurwisselaar de boosdoener. Je kunt deze eventueel dan demonteren en inwendig reinigen met velgenreiniger en daarna met een stoomcleaner goed doorspuiten. Vernieuwen is natuurlijk beter.

Succes
Remo

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Courier of stel zelf een nieuwe vraag.