close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Fiesta: Keerring vervangen.

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Beste mensen,

Ik heb gezien dat er wat bakolie lekt, waarschijnlijk bij de keerring. Maar hoe heet de keerring die ik moet vervangen. Ik heb zelf geen idee, en wil het op internet bestellen :-)?

Geplaatst door

RMF (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Want ik zie differentieel keerring, en krukaskeering voor of bakzijde. Bakzijde neem ik aan?

RMF 0

11 jaar

Aandrijas keering

Postie 0
badge

11 jaar

Waarom bestellen via internet ?
Wie gaat hem monteren ?

kaleido 1 6565
badge vip badge

11 jaar

Oke.

Ik bestel bijna altijd mijn onderdelen op internet. Zelfde merken als in de winkel, maar meestal een stuk goedkoper. Dus waarom duurder betalen als hetzelfde goedkoper via internet te bestellen is.

RMF 0

11 jaar

zeker je hebt gelijk, en u kunt het zelf monteren?

jan5047 0
badge

11 jaar

Niet alles. Wat ik niet kan laat ik door een goede garage in de buurt doen voor een goede prijs. Ik kom er al een aantal jaren, dus we vertrouwen elkaar.

RMF 0

11 jaar

dus u gaat met de onderdelen die u op internet bestelt, naar die garage en die monteert die voor u? dan is dat een goede garage

jan5047 0
badge

11 jaar

Klopt. Ik vind het ieder geval wel goed dat bepaalde garage's die vrijheid bieden. Zo kunnen mensen hun eigen merk onderdelen meenemen. Scheelt de monteur zelf ook werk. Je kan naar een dealer gaan, maar voor oudere auto's vind ik dat zonde.

RMF 0

11 jaar

Dat vind jij. Ik betaal hem zijn arbeidsloon, hem boeit het niet waar ik onderdelen haal, of dat hij het moet halen.

RMF 0

11 jaar

Bakker wil je brood bakken hier heb je meel en verdere ingredienten ( mijn bedrijf is voor hulpverlening) dus dat is wat anders
maar succes gr Jan

jan5047 0
badge

11 jaar

[b]Jongens

Heb het topic hier en daar een beetje bijgeschaafd.
Probeer samen tot een oplossing te komen, daar doen we het allemaal voor.

Moderator Problemcar[/b]

P. Kelder 0
badge

11 jaar

Ik vroeg iets, dan krijg ik zulke vragen en antwoorden. Zo te zien is het voor veel mensen onbekend dat er nog garage's zijn die niet alleen aan geld denken, maar liever kwaliteit afleveren. Maar goed, moderator, dit probleem kan verwijderd worden. Ik weet voldoende.

RMF 0

11 jaar

RMF

Je gaat een groot aantal belangrijke zaken aan voorbij....

Wil je een bedrijf gezond houden moet er simpelweg inkomsten / winst worden gecreëerd,
net als jij ook maanlijks jou salaris krijgt en zo de kosten dekt.

En..
Neem aan indien je uit eten gaat, OOK zelf jou eigen drank niet meeneemt ???

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

11 jaar

Paul,

Ik heb het niet bedacht. Hebben jullie echt nooit eerder gehoord dat garage's geen problemen ermee hebben als mensen hun eigen onderdelen meenemen?

De garage's die ik ken zijn dan voornamelijk van allochtone mensen in Amsterdam Almere e.o. maar zo ken ik ook een aantal garage's met alleen autochtonen die zelf vragen of ik mijn eigen spullen meeneem.

Het is niet zo dat ik ze vraag. Ik begrijp natuurlijk dat een garage normaal gesproken alles zelf koopt, maar als ik de vrijheid heb om dingen mee te nemen ga ik toch niet weigeren? Dat is dan niet mijn probleem, ik kom voordeliger uit.

Dus ik ga nergens aan voorbij. Jullie begrijpen Mijn verhaal niet. Ik dwing niemand.

Tuurlijk niet, maar dat weet iedereen van te voren. Dat je je eigen drank niet mag meenemen, anders zouden veel mensen het wel doen, geloof mij maar.

RMF 0

11 jaar

[quote=RMF]Ik heb het niet bedacht. Hebben jullie echt nooit eerder gehoord dat garage's geen problemen ermee hebben als mensen hun eigen onderdelen meenemen?[/quote]
In deze regio spreken we dan van een doe-het-zelf-garage waarbij een persoon / beheerder evt ook nog hulp bied.
Dit zijn geen doorsnee garagebdrijven.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

11 jaar

Nee, zijn voornamelijk eenmanszaken ja. Maar geen doe het zelf, ik help met niks namelijk. Ik breng het onderdeel, en mag desnoods blijven en meekijken. Maar verder doe ik niks.

Toen mijn koppakking was vervangen heb ik het setje en de kopbouten, vloeistoffen meegenomen. Op de dag zelf ben ik erbij gebleven, 4-5 uur lang gekeken. En arbeidsloon was 200euro.

RMF 0

11 jaar

[quote=RMF]Nee, zijn voornamelijk eenmanszaken ja. Maar geen doe het zelf, ik help met niks namelijk. Ik breng het onderdeel, en mag desnoods blijven en meekijken[/quote]
Mij niet bekent dat zoiets bestond, mooi dat het kan natuurlijk.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

11 jaar

Serieus? Wat ik al zei, het zijn meer monteurs van buitenlandse afkomst, misschien dat het daaraan ligt. Ik ken zelf al 10 zaken misschien waar dit mogelijk is. En het zijn geen garage's die zwart werken, dus daar ligt het niet aan. Mijn vaste garage heeft zoveel klanten, dat hij vaak nog tot 00.00 uur werkt.

RMF 0

11 jaar

Bij banden is dat al gemeen goed geworden. Tijden veranderen en 1 gaat mee en ander houdt vast aan het bestaande concept. Op zich toch niets mis mee dat in een vrij land dat zo iets ontstaat.

Een doggie bag kennen wij ook niet. Indertijd toen ik een de USA was zij een collega nadat we gegeten hadden en nog veel over had tegen de ober: pack in please. Op dat moment was ik verbaasd en achteraf toen ik daar op inging vertelde hij dat het bij hun heel gewoon was.

Overigens in de zakenwereld en zeker in de scheepsbouw is het heel gebruikelijk dat je spare parts aan board mee hebt en eventueel door een derden laat inbouwen. Worden toch onderdelen toegeleverd dan geldt meestal 15% handling kosten.

Ach wie weet wat ons nog te wachten staat!

tedkroon 0

11 jaar

[quote=RMF]Mijn vaste garage heeft zoveel klanten, dat hij vaak nog tot 00.00 uur werkt.[/quote]
Dat moet ook haast wel wil iets verdienen en in de toekomst een inverstering willen doen.
Ik zit s'avonds liever thuis op de bank bij mijn kinderen... ;)

Gr. Paul

P. Kelder 0
badge

11 jaar

Ja, idd tijden veranderen. Zo ken ik ook eenmanszaken waar je zelf geen onderdelen mag meenemen. Maar daar ga ik meestal niet :-). Waarom zou ik duurder betalen als het ergens anders goedkoper kan. Tegenwoordig moet je wel oppassen hoe je je geld uitbesteed. Weleens ga ik naar Ford zelf, maar dan is het logisch dat ik niks zelf mag meenemen. Dat van Amerika ken ik ook ja, daarom vind ik het niet zo vreemd als het hier ook langzamerhand gaat veranderen.

Hij heeft toevallig geen gezin. Maar goed, ik zie hem als een bikkel harde werker. Ken geen enkele monteur die zoveel uren maakt als hem. En ja, misschien moet hij ook wel om alles te kunnen bekostigen, en winst te maken. Dan vraag ik mij wel af hoeveel winst dealers maken met onderdelen. Met mijn koppeling had ik begrepen dat ze een setje van Luk gebruiken, die verkochten ze voor 300euro bijna. Hetzelfde heb ik op internet voor de helft gekocht. Dus dan moet niemand het raar vinden dat ik het liever zelf koop, en laat zetten door een garage.

RMF 0

11 jaar

Topic gesloten, omdat we het doel van Problemcar ver aan het voorbij streven waren.

Highway 625
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.