Wie kan mij vertellen welk speciaal gereedschap ik nodig heb voor het stellen van mijn kleppen. Ik neem aan dat de nokkenas tandwielen op hun plaats moeten worden gehouden omdat je de nokkenassen moet verwijderen en dan de spanner uit elkaar kan gaan. Of geeft die spanner geen problemen. Graag eventuele Midlock of Laser nummers welke ik nodig heb om deze klus te klaren.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mag ik vragen waarom je de kleppen wil stellen??
De motot tikt als hij half warm is. Is hij koud dan hoor je hem niet en als hij heet is na een lange afstand ook niet. Alleen na ongeveer 8 à 10 km.Bij de Forddealer weten ze niet zeker of het de kleppen in het uitlaatspruitstuk zijn of de kleppen van de motor. Als ik goed luister komt het volgens mij onder de klepdeksel weg. De kleppen in het spruitstuk zou je volgens mij altijd moeten horen,koud of warm. Nu wil ik de klepspeling gaan controleren en als deze dus te ruim staan wil ik ze stellen.Ik heb nog nooit aan deze motor gesleuteld en als ik eenmaal begin dan wil ik hem graag meteen in orde maken. Het is mijn eigen auto,hij heeft 58600km gedraaid en ik erger me dood aan dat getik. Ik sleutel ongeveer 40 jaar dus dit klusje lukt wel,alleen wil ik graag weten welk speciaal gereedschap ik hier bij nodig heb
15 jaar
Je kunt het uitsluiten of het de kleppen van het inlaatspruitstuk zijn, voorop het spruitstuk in het modden zit een vacuumslang, als je deze lostrekt mogen de kleppen in het spruitstuk niet meer rammelen.
Zelf heb ik nog nooit kleppen gesteld van zo'n motor.
Postie bedankt voor de tip. Als ik volgende week weer een ritje heb van ongeveer 8 km dan zal ik het meteen controleren en zal ik het je laten weten. Bij de dealer zeiden ze ook dat kleppen stellen nooit voor kwam. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik wel een hele rustige chauffeur ben. Ik trap hem nooit hoog in de toeren o.i.d. Mijn gem.verbruik ligt rond de 1 op 14 en ik rijdt maar zelden verder dan 10 km. Ik heb er originele Ford olie in zitten. Deze zit er nu bijna 20.000 km in en is nog net zo blank als toen het er in ging,dus slijtage in de motor heb ik hoegenaamd niet. Misschien dat dat een oorzaak is.
15 jaar
Hallo Postie,
Ik had vanmorgen na een rit van 10 km weer het tikken onder de motorkap. Ik heb je advies opgevolgd en het vacuumslangetje losgetrokken, en het tikken was weg. Dus neem ik voor 100% van je aan dat het aan de kleppen in het spruitstuk ligt.
Is dat zo?? M.i. wel,laat het me toch even weten dat het ook zo is voordat ik het spruitsstuk voor jan met de korte achternaam bestel. Kost denk ik, volgens horen zeggen toch ongeveer 250,00 Eurootjes.
In iedergeval bedankt voor de goede tips tot zover.
15 jaar
Ja dan zijn het de kleppen, ga met je chassisnummer naar de dealer, voor sommige uitvoeringen is een reparatieset voor deze kleppen leverbaar.
Zoniet, dan word het een compleet inlaatspruitstuk
OK Postie,hartelijk dank voor het meedenken. Groeten Willem
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar