close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Puma: Koelventilator werkt niet

Bouwjaar: 1998

we hebben op de draad bij de ventilator geen spanning , de weerstand al vervangen. maar hoe wordt de ventilator aangestuurd en geschakeld .

bedankt Henk.

Geplaatst door

HM (0)
badge

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Koelventilator wordt gestuurd door twee relais. Eén voor lage snelheid en één voor hoge snelheid. Die relais worden op hun beurt aangestuurd door de PCM die zijn info krijgt van de ECT-sensor. Die relais zitten in de elektrobox links in de motorruimte in de buurt van de batterij. In die box is er plaats voorzien om 5 grote relais naast elkaar te plaatsen. De twee relais van de koelventilator zijn de twee die aan de rechterkant van die rij zitten. De stuurkring van de relais wordt gevoed vanuit zekering F28 (15A), de vermogenkring wordt gevoed vanuit zekering F36 (60A).
Als de airco wordt aangezet moet de koelschroef op lage snelheid gaan draaien, als je de stekker van ect losmaakt gaat de koelschroef ook draaien maar ik weet niet of dat op lage of hoge snelheid is.

yoshi 0
badge

19 jaar

WE hebben de tempsender vervangen en probleem is verholpen.
bedankt voor reactie.

henk.

HM 0
badge

19 jaar

Ford Escort 16 Clx 1995
Temperatuur Meter,gaat Omhoog,net Even Voor Het Rode Gedeelte!
Normaal,geeft Hij Midden Aan? Tevens,draait De Moter Ventilator,volgens Mij ,ook Niet Meer,bij Hete Motor!!
Wat Kan Het Zijn....thermostaat,of Zekering!!

Grt Lieuwe

lieuwe60 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Puma of stel zelf een nieuwe vraag.