Ford Ford Escort 1997: Komt mijn auto zo door de Keuring?

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Ik kirkte vandaag mijn auto ivm aanlopende en schurende rechter voorrem, maar toen ik hem krikte brak dat stukje af :(.


Nu mijn vraag... Komt deze door de keuring :(???

En mijn rechter voorrem loopt zo erg aan en bij remmen maakt hij schurend geluid eveneens is 1 draagarmrubber kapot, maar dit vind ik opzich iets wat erbij hoort en laat ik maken, maar voreg me dus af of die wel door de keuring komt (heb auto net 2 maanden).


MVG,
Mellie

Mellie28

Geplaatst door Mellie28 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Escort? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

24 Reacties

moderator (0) PRO, 13 jaar geleden

Geen probleem wat betreft die dorpelrand..

Remmen aanlopen en schurend geluid? Dan zullen de remblokjes vermoedelijk totaal versleten zijn en rem je nu ijzer op ijzer. Als dat zo is, zullen de remschijven ook vervangen moeten worden.

Mellie28 (0), 13 jaar geleden

[quote=moderator]Geen probleem wat betreft die dorpelrand..

Remmen aanlopen en schurend geluid? Dan zullen de remblokjes vermoedelijk totaal versleten zijn en rem je nu ijzer op ijzer. Als dat zo is, zullen de remschijven ook vervangen moeten worden.[/quote]
Ik had me al bedacht op het vervangen van de remschijven.

voorafgaand aan dit probleem ruikte mijn rechter voorrem naar een soort verbrand plastic, en was ook veel warmer, en ook trilde me stuur als ik remde bij hogere snelheden.

Zou dit iets te maken hebben met de versleten draagarmrubbers? welke bij gasgeven en schakelen een lichte stuurbeweging naar links of rechts maakt, dit alleen bij lagere snelheden (op snelweg geen, minder last alleen van 4 naar 5 versnelling.)?

Thanks voor de snelle Reactie trouwens :)

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=moderator]Geen probleem wat betreft die dorpelrand..

Remmen aanlopen en schurend geluid? Dan zullen de remblokjes vermoedelijk totaal versleten zijn en rem je nu ijzer op ijzer. Als dat zo is, zullen de remschijven ook vervangen moeten worden.[/quote]
ben ik niet met je eens, als de schijven goed zijn, en er een klein stuk metaal op metaal is geweest, durf ik het rustig aan met alleen nieuwe blokken

moderator (0) PRO, 13 jaar geleden

Dat durf ik ook wel maar dat is niet de manier. Ik noem zoiets "halfwerk". Een nieuwe schijf kost 48,- euro. Daar wil ik de ellende niet voor hebben. De blokken gaan ook weer veel langer mee dan. Remmen moet je niet op bezuinigen. Een boom springt niet uit zichzelf aan de kant als het mis dreigt te gaan.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

Mha, meeste schijven zijn wel iets duurder., en ja wat is half werk Ik blijf er bi jzolang de schijven nog goed zijn, en geen tig kilometer met staal op staal is gereden, gebeurt er niks. is er idd een flink stuk staal op stala geweest dan vervang ik ook....

Hans4040 (305) PRO, 13 jaar geleden

Dat zal het verschil in ervaring wel zijn......

harnak (0), 13 jaar geleden

controleer ook je remklauw en je remleiding

Mellie28 (0), 13 jaar geleden

Auto is reeds gemaakt...

Nieuwe Remschijven + blokken, 4 nieuwe draagarmrubbers.

Rijd weer als nieuw.

sytze (0) PRO, 13 jaar geleden

Was die dorpel de enige roest aan die Escort? Dan heb je een unicum en hoef je je weinig zorgen te maken over de komende apk's wat betreft roestschade. Gefeliciteerd met zo'n auto.

Sytze

ps. schijven vernieuwen is, zeker als er niet te lang is door gereden met versleten blokken, vaak financieel een hele aderlating en wordt wegens geldgebrek vaak niet gedaan. voor een multigarage gemeengoed mits niet te dun. nieuw is altijd beter.

Mellie28 (0), 13 jaar geleden

er zit op andere plekken wel kleine roestplekjes.

Maar een dorpel word pas afgekeurd als hij meer dan 30% doorgeroest is (zei die keurmeester).

Een unicum? Zakken alle andere fordjes van ellende inelkaar van de roest ofzo?

sytze (0) PRO, 13 jaar geleden

Nou ja eigenlijk wel een unicum ja. De achterste langsbalken net achter de achterveren en de dorpel bij de achterdeur. Prijs je gelukkig man.

Mellie28 (0), 13 jaar geleden

Ok!

Bij mij is het de voorkant, en het is alleen een stuk van die opkrikrand (weet geen andewe benaming ervoor) , verder is hij niet doorgeroest tot aan de bodem ofzo, enkel dat randje.

mwha prijs mezelf gelukkig dan :D.

Echter hier in Zoetermeer/Den haag zijn er genoeg garages die ZoieZo goedkeuren voor 100 euro ;).

Hans4040 (305) PRO, 13 jaar geleden

Melvin, je hoeft niet telkens voorgaande tekst aan te halen door middel van citeren...gewoon antwoorden volstaat.

mvg,
Hans.

Hans4040 (305) PRO, 13 jaar geleden

Oh ja...dat goedkeuren voor €100,=....gaat goed totdat ze een steekproef krijgen met strafpunten als gevolg.

Mellie28 (0), 13 jaar geleden

Ja het ligt er wel aan... als er een auto komt met slechte remmen, kapotte verlichting, en zeer onveilige situatie's, dit wel eerst gefixt moet worden, maar veel garages maken er een sport van zoveel mogelijk af te keuren op de lulligste dingen, om ze veel mogelijk geld te verdienen, terwijl roest (mits er geen grote gaten inzitten) helemaal geen punt van afkeur zou moeten zijn.

Dat bedoel ik.

Steekproef??? :D ik ken een keurmeester die pas 1 keer in de 30 jaar gecontroleerd is.

Hans4040 (305) PRO, 13 jaar geleden

Dan heeft die keermeester mazzel....
Maar we dwalen van het topic af...auto is klaar, topic is klaar...toch?

mvg,
Hans.

Mellie28 (0), 13 jaar geleden

HAhahah, ja sorry Hans, maar ik ben een forum beest, kan er niks aan doen.

P. Kelder (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=Mellie28]Steekproef??? :D ik ken een keurmeester die pas 1 keer in de 30 jaar gecontroleerd is.[/quote]

Mellie28 : 28 is waarschijnlijk je neus lengte ?

Gr. paul

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

hahahahaha

Mellie28 (0), 13 jaar geleden

Whhahahaha LOL!!!

Nee ok, maar ik zeg alleen dat sommige keurstations geen geldwolven zijn, als de remmen, verlichting, lagers goed zijn is een auto gewoon goed, word hij gewoon goedgekeurd, maar veel (de meeste) maken er een sport van om op de kleinste puntjes af te keuren, en zo geld op te strijken.

En dit soort forums worden ook gebruikt klanten te werven, niks mis mee, alleen moet het advies dat gegeven word wel eerlijk zijn, en 90% van de monteurs/autobedrijven hebben denk ik wel een langere neus als 28 cm ;).

sytze (0) PRO, 13 jaar geleden

Ach wij keuren er een 2500 per jaar en hebben elke week wel een steekproef, soms 2 per dag. 1 keer per 30 jaar is natuurlijk kolder. Maar zoals Hans al opmerkte, het is een kwestie van tijd voor een keurmeester zichzelf uitschakeld. Bij ons is het juist de bedoeling een auto zo snel mogelijk weer op straat te krijgen. Als het tot aan de rode streep gaat kan het, anders niet.

mike006 (0), 13 jaar geleden

Op zich zou die roest inderdaad geen probleem moeten wezen, de remmen zullen inderdaad op zijn, en wat betreft draagarm rubber zou ook vervangen moeten worden.

Succes verder

Mellie28 (0), 13 jaar geleden

Er worden maximaal 3% van de gekeurde Auto's gecontroleerd door de RDW steekproef.

Er worden 20.000 Auto's per dag gekeurd.

Bron: Wikipedia

JHV (0), 13 jaar geleden

mellie,
Voor wat rekenwerk : https://ve-ve.nl

Geeft meer info dan wikipedia en kun je rekenen en je statistieken op loslaten. Kom je vast ook tot de conclusie dat 30 jaar geen herkeuroing wel heel erg bijzonder moet zijn. ken je de methodiek van het RDW om te zorgen dat alle keurders aan de beurt komen? Ook dat rekenmodel zul je los moeten laten op je 3 %.
Johan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.