auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Galaxy: koppeling galaxy

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi 115pk

Na het ontluchten valt de druk van het koppelingpedaal weg na 25 kilometer ,hoofddrukpomp(pedaal) en hydraulisch druklager 1 jaar geleden vervangen
geen olieverlies, tussen de leiding zit een metalen potje weet iemand of dit gewoon een reservoir is of een klep? Iemand een idee wat het probleem kan zijn.

Geplaatst door

brayati (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Maakt het verschil of je langzaam het pedaal bedient of snel. Dat blikken trommeltje is een trillingdemper; kom je bij div.wagens tegen. Voel je de motor niet draaien in het koppelingpedaal. Komt de druk na een tijdje zwengelen wel weer terug? Succes.

Punt 65
badge

14 jaar

Bedankt voor de snelle reractie
Het maakt geen verschil of ik het pedaal snel of vlug bedien,ook als ik meermaals pomp met het pedaal krijg ik geen verbetering. Eerst deed het probleem zich enkel voor smorgens nadat hij een ganse nacht had stilgestaan en hoe kouder het was hoe erger, als ik dan ging rijden kreeg ik vrij snel wel druk. Maar omdat ik bij het wegrijden zeer moeilijk kon schakelen heb ik hem proberen ontluchten en toen is het probleem groter geworden en valt de druk steeds weg.

brayati 0

14 jaar

Dan is toch dat cilinder bij het pedaal de oorzaak . Het compensatie-gaatje is niet open . 2 oorzaken ,de duwstang is niet goed afgesteld ,moet wat ruimte hebben ,of de zuiger is door agressieve remvloeistof gezwollen. Ik heb dit bij div .merken meegemaakt tot zelfs spontaan vrijkomende koppelingen toe. Bij mij zijn die plastic cilinders berucht. Als deze zijn eigen voorraad olie heeft raad ik dot 3 aan. Succes.

Punt 65
badge

14 jaar

Ik heb nu een plank tuusen het pedaal zitten zodat hij volledig ingedrukt blijft en nu blijft de druk wel aanwezig. Het pompje op het pedaal is dus in feite uitgeschakeld
morgen eens een nieuw proberen alvast bedankt voor de snelle reactie weer

brayati 0

14 jaar

Heb een nieuwe pomp onder het pedaal gestoken maar krijg nog geen druk lijkt wel of de lucht er ni volledig uitkomt. Hoe kan ik best ontluchten of wat zou nog een oorzaak van het probleem kunnen zijn?

brayati 0

14 jaar

Vloeistof in spuiten via de ontluchtings nippel. Als dat ook niet wil is de afstelling van de duwstang niet goed of zit de koppeling-schakelaar in de weg.!! Succes.

Punt 65
badge

14 jaar

beste, wat bedoelt u precies met de duwstang want aan het pompje zit niets dat kan afgesteld worden en de koppelingsschakelaar is dat de schakelaar die boven aan het pedaal zit om de cruisecontrol in te schakelen
mvg jef

brayati 0

14 jaar

Die schakelaar heeft Verscheidene functies en stang zit tussen cil. en pedaal. Die schakelaar kan verschoven zijn waar door de zuiger niet in zijn ruststand komt. Compensatiegaatje blijft dicht en ontluchten is onmogelijk. Trek niet het pedaal omhoog want dan schiet die verbinding van ped. en cilinder los . NOG groter probleem. Succes.

Punt 65
badge

14 jaar

De duwstang die uit het pompje komt en bevestigt is aan het pedaal kan ik bij mij niet regelen alleen onder het pedaal staat een dop die eventueel geregeld kan worden, om hem dieper te kunnen indrukken. Als ik de nippel openzet en het pedaal omhoog loopt na een tijdje de olie onderaan weg, en als ik onderaan via darmpje op de nippel dan komt de olie in het reservoir omhoog maar toch krijg ik geen druk op het systeem. Zal de schakelaar eens nakijken maar kan daar het probleem zitten of kan er binnenin de koppeling iets mis zijn. Ik hhor precies een kloppend geluid in de motor als ik hem nu start of komt dat misschien omdat hij een paar dagen stil staat.
Alvast bedankt voor uw reactie

brayati 0

14 jaar

Dit hele geval is al meerdere keren aan bod gekomen en vaak was door het te diep staan van die schakelaar de oorzaak . Zelf heb ik meerdere malen een geblokkeerd oliepotje gezien . Zie verder #4

Punt 65
badge

14 jaar

Probleem opgelost de trillingsdemper was verkeerd gemonteerd. Het reservoir was naar boven gericht waardoor er dus lucht in bleef zitten.

brayati 0

14 jaar

Dat kon ik vanaf hier niet zien . Maar jij weet nu waar dat trommeltje voor dient. Groeten. Jan.

Punt 65
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Galaxy of stel zelf een nieuwe vraag.