Hallo ik heb een vraag ik heb namelijk al heel wat pagina`s op internet bezocht maar nergens staat informatie waar ik iets mee kan , Ik heb namelijk een ford 1300 uit 1994 met een gietijzeren motor blok met ketting ( lijkt nog het meeste op een fiesta motorblok) nu lek hij al een tijdje steeds meer olie en dat komt uit de voorste krukas poelly.
Nu is mijn vraag is er iemand die me kan vertellen hoe ik de voorste krukas kerring moet vervangen ik heb namelijk wel ervaring met div motoren ik ben zelf vw monteur maar ik begin niet zo maar ergens aan voor dat ik weet hoe het allemaal zit.
Alvast bedankt voor jullie reacties
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Poelie er af,kruksaskeerring er uit halen,en nieuwe monteren.
Poelie weer monteren,en klaar..:)
Beste Niels geen distributie op tijd zetten of zo ? dus hup die centrale bout losmaken poelie der af kerring los peuteren en das alluzz ? Oke ga het maandag effe doen je hoort er nog van Grtz Franzel
18 jaar
Nope,niets los halen.Distributie is met een ketting,en krukaspoelie zit er met een spie op,dus gaat geen kant op..:)
Verder precies zoals jij het zegt..:)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar