close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Focus: laadstroom problemen

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

Goedendag
ik heb het volgende probleem

zodra ik mijn voorruit verwarming en achteruitverwarming aanzet begint mijn dynamo ligt te fluiten en mijn massa draad vanaf mijn accu naar mijn schokdemperpoot begint warm te worden incl het boutje

de laadspanning bedraagt 13,89v en soms 12.00v
zodra ik een ampere tang op de plus naar mijn accu zet meet ik 110A
zet ik al mijn verbruikers uit dan is mijn laadstroom 30/40A
en laadspanning 14.12v ook tijdens gas geven

heb mijn accu al vervangen omdat daar 1 defecte cel in zat echter blijft mijn probleem aanwezig.
de dynamo heb ik 4 maanden geleden al vervangen voor een volledige nieuwe dynamo
heb nooit problemen ondervonden totdat ik afgelopen donderdag klein beetje spuitvet om mijn multireim heb gespoten, wilde na dat ik dit gedaan had wegrijden toen begon mijn abs lampje te branden stationair toerental was lager dan gewend en radio viel volledig uit.
alles gereiningd met remmenreiniger, en toen ben ik tot de ontdekking gekomen dat mijn massa draad warm wordt als ik verbruikers aan ga zetten, soortgelijke auto zelfde handelingen uitgevoerd(kwa verbruikers aan zetten) en hier blijft alles koud.


heb de plus draden al gecontroleerd
massa draadaansluitingen gecontroleerd

is dit probleem al eens eerder voor gekomen???
wat moet mijn laadstroom zijn zodra ikverbruikers aan zet en dit gaat meten op de plus naar mijn accu??????

Geplaatst door

focusrs26 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vreemd, de plusdraad die aan de accu zit heeft weinig met de laadstroom te maken die je dynamo levert. Laadstroom behoort gemeten te worden aan de plusdraad (B+) die aan de dynamo zit!
Dat de spanning wat zakt als de dynamo zwaar wordt belast (verbruikers aan) is normaal, maar zou normaal gesproken niet veel lager mogen komen dan 13 volt.
Als je bij verbruikers uit nog 30 tot 40 volt meet aan de accuplus, dan betekent dit waarschijnlijk dat de accu behoorlijk ontladen is (en is de dynamo de accu met deze laadstroom aan het bijladen; bij een redelijk volle accu wordt er met zo'n 10 ampere max. bijgeladen). De oorzaak hiervan zou een dynamo kunnen zijn met te weinig laadvermogen, of teveel weerstand in de kabels. Dat de kabel warm wordt is trouwens niet heel abnormaal bij 110 A.

scott10811 0
badge

14 jaar

hoi scot

wat de ontlading van de accu betreft deze zat nog geen 5 min in de auto het gaat hier om een nieuwe accu die ik eerst nog even goed heb door geladen voordat ik deze geplaats heb
ik ga morgen weer meten aan de auto en zet dan de ampere tang op de plusdraad van de dynamo kijken hoeveel ampere er dan op komt te staan

ik weet dat de dynamo 120 ampere kan geven( stikker op de dynamo)


mijn vermoeden gaat zelf ook uit naar een dynamo maar het gekke is deze is nog geen 3a4 maanden geleden vervangen
en aangezien ik nergens gegevens tegen kom hoeveel ampere hij mag laden had ik hier dus mijn probleem voor gesteld

zodra ik morgenavond weer meer meetwaardes heb plaats ik die hier weer met de hoop dat er een goede oplossing gevonden wordt voor mijn probleem

focusrs26 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.