auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Focus C-Max: Problemen stationair draaien in D (CVT)

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 CDTI

Een tijdje terug sloeg mijn auto af zodra je deze in de versnelling (D of R) zette. Hij moest toen naar de garage worden gebracht. De garage heeft toen nieuwe software geladen en het probleem leek opgelost.
Nu is het sinds kort zo dat hij af en toe dit probleem heeft. Alleen kan ik nu nog wel wegrijden door wat meer gas te geven. En dan lijkt het probleem weer te zijn opgelost. Echter heb ik dit nu 3 keer binnen een week gehad.
Ik ben er al mee naar de dealer geweest en deze kan via het uitlezen niet vinden. Het probleem deed zich toen natuurlijk ook niet voor. Dat is natuurlijk erg vervelend. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

BVD

Geplaatst door

thoving (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb het sterke vermoeden dat de lock-up in je koppelomvormer op dat moment vast zit.
Heb dit al 2x meegemaakt, bij de een een nieuwe koppelomvormer ingekomen, bij de ander een nieuwe automaat.
De dealer moet even met zijn test apparatuur de snelheden van de pompwiel en turbinewiel en toerental motor vergelijken als de storing er in zit.
Als je er te lang mee door rijd heb je kans dat er ijzerslijpsel in de versnellingsbak komt, dan krijg je meer problemen.
Koppelomvormer kost ongeveer 650 euro, nieuwe bak kost 4200 euro, dus laat er even goed naar kijken, anders een automaat specialist raadplegen.

Postie 0
badge

14 jaar

Waar ze ook op moeten letten is of de bak wordt "vrij" gezet wordt indien het rempedaal word ingetrapt, dit hoort namelijk wel.

Suc6

Doktor 0
badge

14 jaar

Ik heb de garage gebeld en verteld over die koppelomvormer. Dit betwijfelde de monteur ten zeerste. Waarom weet ik niet. Hij wil het binnen het bedrijf in de groep gooien en belt me terug. Afwachten dus.

Inderdaad heb ik ook eens gelezen dat de bak inderdaad in de vrije gaat als de rem wordt ingedrukt. Ik heb dit eens proberen te testen, maar kom hier niet achter. Als ik de rem maar ook iets loslaat gaat hij er namelijk weer vandoor. Hoe kan ik dit testen? Kan de garage dit wel?

thoving 0

14 jaar

Vanmorgen is volgens mij gebleken dat hij nog steeds in de versnelling staat als ik rem. Vanmorgen bij het starten zette ik hem in de achteruit met de rem ingedrukt en ik vernam, terwijl ik de rem ingedrukt bleef houden, dat er weerstand kwam. Ik heb dit ook in de vooruit geprobeerd en toen gebeurde hetzelfde. Zou dit iets met het probleem te maken kunnen hebben?

thoving 0

14 jaar

Volgens een monteur van de garage zijn niet alle cvt-bakken gelijk en kan het best zijn dat die van mij niet vrij komt als de rem wordt ingetrapt. Op zich vind ik dit ook geen probleem.
Ik moet zeggen dat ik nog steeds geen problemen weer heb gehad. Zou het kunnen zijn dat het iets anders is geweest.
De laatste keer dat ik het had wilde de auto dus afslaan als ik weinig tot geen gas gas zodra ik hem in de D zette.
Ik heb toen een beste straal gas gegegevn in de vrije entoen was het goed en, gelukkig, tot nu toe geen problemen meer gehad. De auto rijdt als een tierelier.
Dus, mijn vragen zijn nu:

Klopt het dat er ook bakken zijn die niet vrij komen als de rm wordt ingedrukt?
En, kan het misschien iets anders zijn geweest dan een storing in de bak?

thoving 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.