Ford Escort: Lager speling Escort

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: nvt

Goedendag, ik heb te grote wiellager speling op de beide achter wielen, het gaat hier om trommel remmen.
nu heb ik op advies al 1 lager vervangen zonder resultaat, vervolgens heb ik bij de dealer 2 nieuwe wieldmoeren gehaald ook zonder resultaat.
hoe vast ik de moer ook vast zet er blijft speling op zitten logisch eingelijk want je zet de moer vast tegen de naaf aan ,dus je kunt niet verder dan de rand van de naaf.
mis ik soms aan beide kanten een ring ofzo die er voor zorgt dat je een vaste lager speling hebt, want je kunt de speling namelijk niet afstellen met de moer omdat deze vast moet tot aan de naaf.
en ik kan ook niet zeggen dat de naaf uitgesleten is tenminste het lager gaat er normaal stroef op

heeft iemand van julie een oplossing of sugestie?
want ik zit nu zelf te denken om er een shimney achter te doen maar weet alleen nog niet welke dikte . volgens de dealer staat er geen ring op de tekening om er achter te doen.

renevw9600

Geplaatst door renevw9600 (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Escort? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

bastiaan43 (0), 16 jaar geleden

controleer eens of de binnenring van het lager ruimte heeft op de astap.
Het aanhaal koppel is 270 nm van de naafmoer. gr. Bas

renevw9600 (0), 16 jaar geleden

Bastiaan,

zoals gezegt gaat het lager best wel stroef over de astap, ik heb zojuist een shimney er tussen gedaan en dat helpt niet zelfs niet als ik er een pakket van 2mm aan shimney ringen tussen druk. ik ben dus bang dat er toch speling tussen lager en astap zit nauwelijks te zien maar waarschijlijk wel aanwezig gezien de speling aan het wiel.
Astap kost 130 euro excl. per stuk bij dealer , iemand een goedkopere suggestie (geen sloop want dan krijg je dezelfe ellende na verloop van tijd)

bastiaan43 (0), 16 jaar geleden

Als je geen ruimte hebt tussen buitenring en de trommel en de binnenring en astap,dan zouden de toleranties van het lager weleens niet goed kunnen zijn. Kijk,als je lager zonder speling in de trommel zit en zonder speling op de astap waar moet dan die speling vandaan komen.?
Dan zit de speling in je lager! gr Bas

renevw9600 (0), 16 jaar geleden

lager is nieuw

asx (0) PRO, 16 jaar geleden

waarschijnlijk verkeerde lagers
lagers veranderen in 1995 ik geloof diameter gelijk maar breedte anders; heb soortgelijk al gehad met een fiesta van de zelfde leeftijd

renevw9600 (0), 16 jaar geleden

zit wat in maar met het oude en nieuwe lager geen verschil, links zit nu een nieuw lager in en rechts het oude

Postie (0) PRO, 16 jaar geleden

Is de buitenschaal van je lager niet ingesleten in de trommel??

renevw9600 (0), 16 jaar geleden

neej want ik heb de buiten ring er met enige moeite in kunnen slaan

Hans4040 (330) PRO, 16 jaar geleden

Volgens mij is dit lager conisch, dus afstelbaar.
Is de sluitring niet te groot, zodat je alleen de buitenste lagerring vastdraaid?

mvg,
Hans.

renevw9600 (0), 16 jaar geleden

het lager zit op een as waar ook het schroefdraad op zit, vervolgens zet je de originele moer vast tegen het lager en tegen de opstaande rand van de as waar het lager over heen zit dit cinische lager is dus niet te stellen , wat ik zelf op zich al vreemd vind.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.