close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Escort: Verbruik

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8 TD

Hallo,

Het verbruik van mijn 1.8 TD is heel erg hoog. 1 op 13 op lange afstanden. Kan nog geen 600 kilometer op 50 liter diesel rijden.
Waar kan dit aan liggen? EGR klep??

Groeten Bas

Geplaatst door

Bas1980 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

lambdasonde sensor defect ? heb gehoord dat ie dan gaat zuipen

hennep 0

17 jaar

[quote=hennep]lambdasonde sensor defect ? heb gehoord dat ie dan gaat zuipen[/quote]
Het is toch echt een [b]DIESEL[/b] Henk... [url=http://imageshack.us][img]http://img218.imageshack.us/img218/472/k...[/img][/url]

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Zonder te willen stoken durf ik wel te stellen dat de 1.8 TD NIET bekend staat om zijn vermogende motor.....

M.a.w., veel trekkracht zit er echt niet in, laat staan als u er ook nog airco in heeft en die inschakelt.......

Ik heb in zo'n auto gereden en vond de 1.9 diesel van VW ZONDER turbo hetzelfde rijden qua vermogensgevoel.....

Heeft u de klacht pas sinds kort of is het altijd al zo geweest?

De meeste klachten komen bij deze motor zodra de 100.000 km is gepasseerd.....

Santa 0

17 jaar

[quote=Santa]Zonder te willen stoken durf ik wel te stellen dat de 1.8 TD NIET bekend staat om zijn vermogende motor.....

M.a.w., veel trekkracht zit er echt niet in, laat staan als u er ook nog airco in heeft en die inschakelt.......

Ik heb in zo'n auto gereden en vond de 1.9 diesel van VW ZONDER turbo hetzelfde rijden qua vermogensgevoel.....

Heeft u de klacht pas sinds kort of is het altijd al zo geweest?

De meeste klachten komen bij deze motor zodra de 100.000 km is gepasseerd.....[/quote]
De topicstarter heeft 'n vraag over het verbruik, niet over het vermogen of je " vermogensgevoel" van een VW............

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

Hallo,

De klacht speelt al vanaf dat ik de auto kocht. In eerste instantie dacht ik dat het aan de turbo lag die naar mijn mening defect was. Vervolgens na heel veel zoeken de fitz klep vervangen en de turbo deed het weer. Vervolgens is het verbruik een klein beetje afgenomen. van 1 op 11 naar 1 op 13.

Nu zoek ik dus naar nog meer oplossingen om hem wat zuiniger te krijgen.
Als de brandstofpomp niet helemaal op tijd heeft gestaan, kan dit ook een reden zijn tot een hoger verbruik?

Maar nogmaals, het verbruik van 1 op 13 voor een diesel is voor mij onacceptabel. Het zou 1 op 16 a 1 op 17 kunnen zijn.

Groeten Bas.

Bas1980 0

17 jaar

[quote=Petje57][quote=Santa]Zonder te willen stoken durf ik wel te stellen dat de 1.8 TD NIET bekend staat om zijn vermogende motor.....

M.a.w., veel trekkracht zit er echt niet in, laat staan als u er ook nog airco in heeft en die inschakelt.......

Ik heb in zo'n auto gereden en vond de 1.9 diesel van VW ZONDER turbo hetzelfde rijden qua vermogensgevoel.....

Heeft u de klacht pas sinds kort of is het altijd al zo geweest?

De meeste klachten komen bij deze motor zodra de 100.000 km is gepasseerd.....[/quote]
De topicstarter heeft 'n vraag over het verbruik, niet over het vermogen of je " vermogensgevoel" van een VW............

Gr.[/quote]
Bij een motor die weinig vermogen levert wordt het gaspedaal doorgaans dieper ingetrapt om toch vermogen te kunnen krijgen.
Hierdoor stijgt het brandstof verbruik automatisch.
Dat zou jij als PROFESSIONAL toch zeker moeten weten, Petje...
Dat is dus wat ik bedoel. Daarom leg ik het dan maar ff wat simpeler voor je uit.

M.a.w.: zet dan een 1.9 TD van VW naast de 1.8 TD van Ford en ervaar het verschil.....(terwijl de TD van VW maar iets van 75 pk levert en de 1.8 TD van Ford 90 pk.)
Bij vergelijk van de Ford met een VW 1.9 TDI gaat het vergelijk helemaal in het voordeel van de TDI terwijl op papier het vermogen gelijk zou moeten zijn.

De 1.8 TD van Ford is nu eenmaal een trage bak met weinig fut. Hij werd nog wat langer doorgeproduceerd totdat Ford ook eindelijk met een antwoord op de TDI kon komen: de TDDI (overigens ook geen succesnummer en al snel vervangen door de TDCI...)

Een verkeerde pomptiming kan idd zorgen voor meerverbruik. Vervuild/verstopt luchtfilter ook, evenals hangende remmen en te lage bandenspanning en zo nog veel meer.

Met een TDI een verbruik realiseren van 1 op 17 (en nog beter!) is zondermeer mogelijk en niet moeilijk om te halen.
Met de 1.8 TD denk ik zelf dat die waarde niet gehaald zal gaan worden, mits je je rijstijl er helemaal op aanpast.

Santa 0

17 jaar

Hallo,

Ik kreeg een idee.
Van de 1.8 td zou ik dan een 1.8 tdi kunnen maken. Dat is toch alleen een kwestie van een intercooler ertussen?

Groeten Bas.

Bas1980 0

17 jaar

Was het maar zo simpel.........

Santa 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.