Hallo,
Ik heb sinds kort een probleem met mijn Fiesta. Hij heeft lekkage bij het stuurhuis. Er lekt namelijk hydraulische olie.
Gezien: (stuur naar de cilinder) de cilinder van de stuurbekrachtiging is lek. Waarschijnlijk is de keerring van deze cilinder lek. Hoe is dit probleem op te lossen? Van de sloperij een cilinder halen, en zo ja, wat is de handigste manier om dit klusje te klaren ?
Of is het aan te raden, de ford-dealer dit probleem te laten oplossen? Zo ja, wat zijn de kosten hier ongeveer van?
Ikzelf ben redelijk goed met auto's, maar dit probleem heb ik nog niet eerder meegemaakt, althans gerepareerd.
Ik hoop dat jullie mij tips/hulp kunnen bieden.
Alvast bedankt en vriendelijke groeten,
Anton
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
bekend probleem bij deze auto's
stuurhuis compleet vervangen is de enige oplossing
klopt.
Stuurhuizen zijn een zwak punt van de deze bouwjaren van de fiesta en Ka.
Je kunt ze zelf niet reviseren tenzij je een expert bent en vervangen is idd de oplossing.
Dit kun je zelf doen om de kosten te drukken maar is wel even een klusje.
Dealer kan een gereviseerd exemplaar regelen en plaatsten, reken op een prijsje van rond de 1000 euro...
Hallo,
Ik heb ook een ford fiesta uit 1998 en mijn stuurhuis is ook lek. Bijna elke 3 week moet ik opnieuw olie bijvullen.
Naar de garage geweest en gevraagd wat ik hier aan kan doen. Antwoord compleet nieuw stuurhuis erin , kosten ongeveer 750 euro.
Ik ben dit niet van plan aangezien ik al in ongeveer 6 jaar tijd voor 2500 euro heb verspijkerd tijdens apk's
Nu hoorde ik van iemand die het niet zeker wist maar dat moest ik dan maar even navragen en daarom ben ik hier uit gekomen, maar diegene had het erover om de stuurbekrachtiging uit te schakelen ( waarschijnlijk gewoon de slang doorknippen ) Nu ben ik zelf totaal niet technisch en vandaar vraag ik het hier op deze forum of dit sowieso wel kan en of het moeilijk is om dit voor elkaar te krijgen.
groet Stefan
13 jaar
stuurbekrachtiging moet werken als deze aanwezig is voor de apk
als je hem uitschakelt loopt de pomp vast en valt er niet te sturen,dit gaat gigantisch zwaar
Idd dat is zo zwaar dat laat je wel.
Miss een sloop exemplaar, die niet lekt?
Het is een gokje maar 750 is idd veel geld, alhoewel het voor een Ka nog duurder is.
Gooi anders een weekmaker door het reservoir , miss dichten de keerringen dan wat beter af.
Ga voor een duurdere als Leak Lock..
Oke helpt het nog wel dan dat middel als het al zover heen is?
13 jaar
Nee, dat is gewoon een ´lap- middeltje´. Als het al helpt, is het maar tijdelijk.
Oke ik ben er zelf wel uit ik zal hem weg moeten doen voor weinig geld, maar dat is dan niet anders. Ik ga dan zakelijk rijden. Heeft iemand een aanrader voor een goeie bedrijfs auto? denk dan bijvoorbeeld aan een opel combo, vw caddy, peugeot partner, dat soort auto's
13 jaar
Natuurlijk is het een "lapmiddel" maar daar zit ook wel terdege verschil, deze die ik noem kost dan ook wat en doet ook terdege wat...ik gebruik het al jaren.
Dat wil niet zeggen dat het natuurlijk geen lange termijnoplossing is !
Zakelijk rijden? je bedoeld een jonge/nieuwe auto ? tja veel slechte auto's worden er niet meer gemaakt ..is meer persoonlijke wensen.
[quote=steefford]Oke ik ben er zelf wel uit ik zal hem weg moeten doen voor weinig geld, maar dat is dan niet anders.[/quote]
Stefan, is deze Fiësta het dan niet meer waard om te repareren? Het is wel erg rigoreus, om hem dan maar weg te doen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar