close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Focus: lekt brandstof bij de pomp

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8 tdci

Hallo ik heb hier een focus die
brandstof lekt aan de brandstof pomp.
hij lekt diesel tussen de pomp en het blok dat aan de achter kant van de pomp zit waar de verstuiver leidingen aan zitten.

zit daar een rubber ring of iets dergelijks tussen dat dat veroorzaakt??
of word het pomp vervangen?? of zijn er nog andere mogelijkheden??

mvg Roy

Geplaatst door

hatebo (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hij lekt zeer waarschijnlijk langs de timing-solenoïde, die wordt afgedicht middels twee rubberen o-ringen. Timing-solenoïde is gewoon te vervangen, je hoeft daarna niks in te leren. Draad van solenoïde kun je doorknippen en dan de nieuwe er weer aan solderen. Zitten twee draadjes aan en die kun je gewoon willekeurig aansluiten, is niet polariteits gevoelig.

Suc6

jopiekees 0
badge

13 jaar

Sorry verhaal van Kees gaat niet op, het is een tdci dus een common rail. Langs een dieselspecialist gaan is de beste oplossing, dealer zal allleen de pomp gaan vervangen.

Postie 0
badge

13 jaar

[quote=hatebo]hij lekt diesel tussen de pomp en het blok dat aan de achter kant van de pomp zit waar de verstuiver leidingen aan zitten.[/quote]
Doordat Roy spreekt van meerdere leidingen achterop pomp heb ik aangenomen dat het een TDDI was. Als het dus een TDCI is ben ik wel benieuwd wat nu het uiteindelijke probleem is. Het kan dus ook nog bij de brandstofdoseerklep lekken.

Suc6

jopiekees 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.