close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Focus C-Max 2008: stilgevallen

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 1800

Deze wagen is tijdens het rijden plotseling stilgevallen,nadien kan er ookniet meer gestart worden,de startmotor reageerd niet als je de sleutel omdraait terwijl dat de accu maximale kapaciteit heeft,de distributie is zeker niet stuk,gelukkig is er nog fabrieksgarantie en weten we maandag wat er scheelt,hoop ik toch

Geplaatst door

Roger10 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

laat maar weten,ik ben benieuwd.

maarten4874 0
badge

13 jaar

Klinkt als kapotte motor, ben zeer benieuwd.

jopiekees 0
badge

13 jaar

Brandden er wel lampjes in je display ??

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

Er is vandaag gebeld met de garage,er zijn mensen bijgehaald van Ford Genk omdat eenzelfde panne tot nu toe nog niet is voorgekomen,de regelunit van de brandstoftoevoer zou stuk zijn en er zijn pas volgende dinsdag vervangstukken beschikbaar de garantie is geen probleem omdat deze wagen volgens het boekje onderhouden is ,de kostprijs van deze herstelling zou zonder garantie ong. 1200 euro gekost hebben+btw

Roger10 0

13 jaar

[quote=Roger10]............ de startmotor reageerd niet als je de sleutel omdraait terwijl dat de accu maximale kapaciteit heeft............................[/quote]
Roger, als de brandstof eenheid stuk is, staat los van de startmotor. Verhaal klopt nog niet helemaal.

We horen het maandag wel.

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

Hij heeft het over regeleenheid. En dat is de PCM. Dan wordt het een aannemelijk verhaal. Geen communicatie meer over netwerk dus stilvallen van alle betrokken componenten incl. brandstofpomp.

Hou ons op de hoogte, ben nog steeds benieuwd, ook hoe zoiets kan gebeuren.

suc6

jopiekees 0
badge

13 jaar

Er is intussen een nieuw instrumentenpaneel ingezet dat in eerste instantie niet vooradig was en dat volgens FORD de boosdoener zou zijn,maar er nog geen conectie tussen de motor en dit deel,nu moet de ganse kabelboom uitgemeten worden maar door gebrek aan personeel wegens ziekte zou dit nog kunnen duren tot eind deze week is me verteld door de garagehouder die hier serieus mee verveeld zit,deze instrumenten panelen zouden wel eens meer de geest geven met de gevolgen vandien

Roger10 0

13 jaar

We zijn nu 16maart de auto wil nog steeds niet starten,de garagehouder is teneinde raad,er zou nu een specialist langskomen van FORD ,dit zijn mensen die als ondersteuning dienen voor problemen zoals dit,maar wat er bij mij niet inkan is dat dit zolang moet duren,dit is voor het vertrouwen in FORD volledig te verliezen ,terwijl ik dacht dat een c-max toch als een betrouwbare wagen mocht gezien worden en er word ook niet gepraat voor eventueel een gratis vervangingswagen of een compensatie in deze zin

Roger10 0

13 jaar

ik vind dit een vreem verhaal of het storins verhaal klopt niet, auto is dus stil gevallen en daarna hoor je ook de startmotor niet dus motor gaat dan ook niet rond, volgens mij, maar dat is vanaf hier nie te zeggen natuurlijk is het een kabelbreuk. maar we wachten af de ford techneuten zijn er mee bezig

jan5047 0
badge

13 jaar

@Roger10: mail mij het chassinummer eens dan kan ik kijken of er iets in de sessie staat, wellicht te proberen

Suc6

Doktor 0
badge

13 jaar

Is er wel activiteit op het CAN netwerk? Even spanning meten op DLC of er spanning staat op pen 6 en 14, en 3 en 11 ten opzichte van massa uiteraard.

Ben benieuwd.

jopiekees 0
badge

13 jaar

@Roger, 12e positie moest een D zijn maar nu kan ik het zien.

Zo te zien hebben wel alle modules op de canbus netwerken gereageerd, de vraag is alleen of de canbus geheel in orde is?
Je zou toch eens wat metingen hieraan moeten verrichten, de eindweerstanden bv, en daarna de spanning over de bus, de weerstand tov massa en en plus en als laatste met de scoop kijken.

Suc6

Doktor 0
badge

13 jaar

Er word morgen(maandag) dus om te testen een regelunit geplaatst waarvan ze weten dat deze functioneert,en als de wagen dan start dan word deze regelunit vervangen door een nieuwe,het is de wagen van mijn toekomstige schoonzoon ,hij heeft al eens een slechte ervaring gehad bij de eerste onderhoudsbeurd in de garage waar hij de wagen kocht,gelukkig is het nu garantie,maar je zou voor minder overschakelen op een ander merk,de garage waar de wagen nu in herstelling is heeft niks te maken met wat er in het verleden gebeurt is en ze bedoelen het ook goed maar meer dan 3 weken is toch lang,ik weet niet hoe andere mensen hierover denken?

Roger10 0

13 jaar

Eindelijk de wagen afgehaald aan de garage,de generale regelunit +instrumentenpaneel zijn vervangen,de wagen loopt perfect ,maar exakt 4weken is toch lang en ik verwijt de dealer niks,deze is op het verkeerde been gezet door de mensen van FORD zelf,gelukkig is alles in garantie

Roger10 0

13 jaar

4 weken is zeker lang maar niet lelijk bedoeld maar ze hebben ook afspraken gepland staan en die kunnen ze ook niet afbellen omdat jij stilgevallen bent (je c-max) + als ze met zieke storingsmonteur zitten want zulk werk kan niet iedereen aan + komt niet vaak voor dat ic (INSTR. CLUSTER) EN PCM tedelijk sneuvelen
maar ja hij is gemaakt en dat telt veel rijplezier nog :)

Aladdin 0
badge

13 jaar

Nu een goede melding,sinds er aan deze auto gewerkt is het gemiddelt verbruik met ongev. 0,6l op 100km naar beneden gegaan

Roger10 0

13 jaar

Zo....al dat ge-citeer (wat nergens op slaat) verwijdert.
We hoeven niet alles 3x te lezen,
gewoon direct antwoorden volstaat en leest ook prettiger.

mvg, Hans
moderator Problemcar.

Hans4040 1285
badge vip badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.