close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Mondeo: lichte schokken koude motor

Bouwjaar: 2003, Motorcode: 2.0 TDCI 130pk Wagon

Hallo,

Sinds dat ik mijn auto heb, is het zo dat bij een koude motor de auto heel licht schokt. Zodra de motor warm is is alles weg. Het is niet heel erg storend maar het hoort gewoon niet. Waar moet ik aan denken met zoiets?

Olie is schoon(OEM Ford)
Filter ook(OEM Ford)
Brandstoffilter ook(OEM FORD)
Het is vooral te creeren met cruise control in de derde versnelling op 50km/u. Dit doe ik normaal niet maar om het te verduidelijken
Stand: 276000
Rij er dagelijks enkele reis 85km snelweg mee.
Verbruik ligt op de 5,3L/100km
Katalysator leeg
alle turboslangen goed
Geen vermogensverlies
Rijdt verder perfect. Als de motor warm is geen problemen.
Optrekken ook perfect.
Riem vervangen, spanner nog ok

Het zijn echt hele lichte hikjes en weg na ongeveer 5 a 10 minuten.

Denk zelf aan de verstuivers dat die hun beste tijd hebben gehad maar dit verklaart volgens mij niet dat er warm geen problemen zijn. Ook geen rook te zien bij optrekken. Kocht de auto bij 186000 en toen had ik het al.
Kunnen het gloeibougies zijn? Temperatuur blijft in de winter op de boordcomputer laag zodra ik de snelweg afrij of langzaam rijdt terwijl de motor/kvsslangen wel goed warm is. Beide thermostaten vervangen.

Probleem is ook meer merkbaar bij koude omstandigheden.

Wie o wie!

Geplaatst door

lynx84 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik zou wachten tot het erger word,of dat er foutmeldingen gaan verschijnen.
De verstuivers zijn een zwak punt van deze motoren,maar om ze voor een paar schokjes te gaan vervangen is een duur geintje.
je kunt de auto naar de garage brengen,maar met deze km stand vinden ze altijd wel wat.

primera p11 0

11 jaar

De IMV klep achter op de hogedruk pomp kan dat ook veroorzaken. Dit was bij mijn Mondeo het geval, ook lichte hikjes, maar niet alleen koud.
Deze is apart te vervangen indien nodig.
Ik denk ook aan het tweemassavliegwiel dat buiten tolerantie is geraakt.
Als je de motor in zijn vrij op 2500 toeren probeert te houden kan hij erg schokkerig gaan lopen, dit kan zowel door het vliegwiel komen als door verstuiver of IMV problemen.

Hendrik4290 0
badge

11 jaar

Het kan dus van alles zijn,zoals je ziet.
Ik zou word wachten tot het erger word,dan word ook de diagnose makkelijker te stellen.
Als je de zaken gaat vervangen zoals hierboven beschreven ben je zo een paar 1000 euro verder en probleem misschien nog aanwezig.

primera p11 0

11 jaar

het probleem is niet meer verholpen. Ondertussen 40dkm verder en is niet erger geworden

lynx84 0

9 jaar

[quote=primera p11].............
De verstuivers zijn een zwak punt van deze motoren,...t.[/quote]
Geldt dit ook als zwak punt voor 2.0 tdci motoren van 2009 model..?

sel 0

9 jaar

Na 2007 zijn het andere motoren (PSA) met andere verstuivers, deze zijn beter.

Hendrik4290 0
badge

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.