Motor start niet,pats lamp brandt niet,geen communicatie met pcm,streepjes op ic.
Netwerktest pcm mislukt ,verder code's can-communicatie problemen tussen pcm-ic-abs-idm.
Module's gewisseld uit andere wagen(geen oplossing).
Voeding en massa's aan pcm gecontroleerd.
Can-bus weerstand 60 ohm (ok)
Spanningsmeeting tussen can-op dlc nr.6 en massa(1.8v)
14 en massa(1.7v).verdachte meting
Goede meting normaal 2.5v
Heeft iemand hier al problemen mee gehad, zoja vanwaar komt deze spanningsverlies?
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volt meten op een Can-bus heeft geen zin.
Je moet met een scope meten en het signaal bekijken.
Signalen zijn erg snel, afhankelijk van de can-bus snelheid, ongeveer 0,002miliseconde tot 0,01 miliseconde.
Can-H (pin 6) beweegt tussen 2,5V en 3,5V.
Can-L (pin 14) beweegt tussen 2,5V en 1,5V.
Ben niet helemaal akkoord,bij metingen op andere wagens van dit type meet je steeds met contact aan (motor draait dan niet ) 2.5v.
Meet je ook voltage op de PWM-bus of op de K-lijn met aangesloten tester?
Deze signalen zijn allemaal veel te snel voor een voltmeter, die geeft je een of ander gemiddelde.
Niet gecontroleerd,volgende werkweek nameten.
Alvast bedankt voor uw medewerking
Oorzaak gevonden,heeft waarschijnlijk al een lange tijd waterinsijpeling aan a-stijl rechts.Werkt opgemerkt na het uitbouwen van het instrumentenpaneel.
Bekabeling moet vervangen worden(kostprijs kabel 919 euro!!)
En laat even weten wat de Canbus spanningen zijn als de bedrading is vervangen.
Rust of actief hangt vlgs mij helemaal van een merk/type/uitvoering af.
Is dus heel goed mogelijk dat deze wel 2.5 volt geeft.(in rust dus)
Oiram
Kabelboom vervangen.
Spanning is 2,5v op beide draden.
Is inderdaad merk en type gebonden
Groetjes jan
Voor de high-speed Can-bus verbaast het me dat er beweerd wordt dat de spanningen merk en type gebonden zijn.
Iederre fabrikant gebruikt uiteindelijk dezelfde standaard, namelijk ISO 15765.
Vanaf 1 jan. 2008 is er geen enkele discussie meer mogelijk, daar ISO 15765 dan verplicht is voor alle merken en alle types.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar