Hallo,
Wie zou me willen helpen met het volgende:
Ik heb een mondeo wagon TDCI 130PK 6 versn. 215.000km die met name bij een motor die nog niet warm is moeilijk schakelt naar 1 en achteruit. Ik parkeer thuis achteruit en krijg em na een kort ritje haast niet in zijn achteruit. En ook niet in zijn 1. Het wordt de laatste tijd iets erger en merk ik het ook bij het overschakelen bij warme motor.
Wanneer ik smorgens start staat ie in 1e vesrenlling dan voel ik de auto iets vooruit gaan.
De pook voelt goed, helemaal soepel en fijn. Het koppelingspedaal voelt ook goed, zoals het zou moeten.
De koppeling pakt goed. Zou het is te maken kunnen hebben met het vliegwiel en hoe zou ik dat kunnen controleren zonder de bak te verwijderen?
Alvast hartelijk dank!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dat zit zonder meer in je koppeling of de hydraulische bediening is niet oké of je drukgroep niet goed of je plaatvoering los of vliegwiel (2-massa???) slingert waardoor alles een beetje blijft meedraaien
* Wanneer ik smorgens start staat ie in 1e vesrenlling dan voel ik de auto iets vooruit gaan *
Waarschijnlijk zit het probleem in de koppeling,dit verklaart ook waarom hij bijna niet meer uit de versnelling wilt,en hij moeilijk schakelt.
Is de koppeling al eens vernieuwd ? aangezien de km-stand..
Gr Stefan
15 jaar
heren, beide bedankt voor jullie snelle reactie!
Kan ik het hydoulische systeem controleren? en eventueel dual mass...?
Hoe kan ik bij de koppeling/ duall mass vliegwiel komen?
motor ophangen, aandrijflijn los, subframe er onderuit en dan bak los? of is dit meer een karweitje voor de dealer?
Heeft een van jullie een idee wat het kost om de koppelingsplaat en benodigdheden te laten vervangen bij de dealer, is hier een standaard prijs voor?
Voor zover ik weet (auto aanschaft met 170.000km) is de koppeling nog niet vervangen. Kan ik dit ergens aan zien?
Alvast bedankt!
Ik heb wel eens ooit bij oudere auto's de koppeling en drukgroep vervangen (Visa 14TRS, micra 19-toen, fiat marea 1e model benzine) is dit een beetje te vergelijken of ga ik problemen zoeken....
15 jaar
het hydraulisch gedeelte kun je wel testen als je hem in zijn versnelling zet met koppeling in en je blijft zo staan gaat hij dan langzamaan wegrijden,m.a.w blijft er druk op je koppeling,pakt je pedaal meteen bij begin lekker vast aan of eerst wat sponzig dan pas hard,en je koppeling demonteren is inderdaad aandrijflijn eronderuit en versnellingsbak wegnemen dan zie je je koppeling te zitten en indien aanwezig 2-massa vliegwiel zit gewoon op dezelfde plek als een gewoon vliegwiel zit ook gewoon vast met dezelfde bouten als een gewoon vliegwiel op je krukas,en of dit en vast of 2 -massa vliegwiel is kun je zien aan je koppelingsplaat en vliegwiel zelf ,bij een koppeling met 2-massa vliegwiel zitten er geen veren in je plaat het vliegwiel vangt de schokken op,bij een vast vliegwiel zitten er veren in je plaat en een 2-massa vliegwiel kun je wat links en rechts bewegen zonder dat de krukasmeedraait
15 jaar
links met veren rechts zonder veren diameter moet je niet naar kijken[url=http://img149.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img149.imageshack.us/img149/7190/...[/img][/url]
15 jaar
Voor een eerlijke prijs kijk je op www.mijngarage.nl
mvg,
Hans.
robby,
ik ga het zodirect nog even testen!
Hans,
gelijk ingevuld. Vervangen koppeling komt inclusief hydroulisch druklager en bakolie op ongeveer 1000,- à 1200,-
Bedankt voor de foto!
Heeft iemand een idee wat een ford dealer hiervoor zou rekenen?
Nogmaals veel dank!
15 jaar
Laat zeker het 2 massa vliegwiel mee vervangen, dat is ook een sleetdeel.
Robby,
Ik heb de test uitgevoerd maar het punt waarop de koppeling pakt, ongeveer 8cm boven diepste punt, blijft het zelfde. Ook wanneer ik het pedaal een minuutje of zo inhoud.
Hendrik,
ik zal het zeker (laten) :) vervangen. Ik weet nog niet of ik het zelf ga doen of de lokale forddealer.
15 jaar
dan heb ik zo het idee dat het hydrogedeelte wel goed is laat zeker even door monteur chekken
15 jaar
en is het probleem nog opgelost ?
heb het zelfde probleem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar