als de moter warm is houdt die soms enkele seconden in waarna die weer opnieuw oppakt en verder normaal reageert. de maf sensor is vervangen. de diagnose gaf geen foutcodes, de co meting is normaal.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de 2.3 is uitgevoerd met 2 boubines die gaan heel vaak stuk het is alleen uit zoeken welke v/d 2
de ontstekingspoel is onwaarschijnlijk. de moter draait prima op snelheid. inhouden alleen soms bij warme moter tussen de 30-70km/h. Ik verdenk de lambda sonde. die zal ik demonteren en controleren: verhitten met gasbrander en spanning meten.
20 jaar
Je kunt toch beter de afgegeven spanning meten terwijl je de motor laat draaien.
probleem gevonden: de DPFE sensor die het luchtdoorstroom meet in de EGR pijp van uitlaat naar EGR klep. Deze was door koolvervuiling dicht geslipt, waardoor de ECM dacht dat er geen flow was. Daardoor werd de EGR klep vol open gestuurd, resulterend in het hikken van de moter en onregelmatig stationair. het losmaken van deze sensor en voorzichtig schoonmaken loste het probleem op.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Galaxy of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar