Ford 0: motor start goed, maar begint vrij snel daarna moeilijk te lopen

Bouwjaar: 2006

De motor start in koude toestand prima en loopt mooi rond, maar na korte tijd begint hij slechter te lopen. Het lijkt net of hij op 3 cilinders loopt. Diagnose met de OBD koffer levert niets op. Overigens is de motor dan warm en loopt de motor redelijk rond. Wel schudt deze zachtjes.

Compressie is 3x 11 en 1x 10 bar. Is niet slecht te noemen, onsteking, bougies en kabels is ok.

Volgens de Ford garage zou het een klepstoter kunnen zijn omdat er af en toe wat getik te horen is, of een lekke klepstoter. Dat heb ik gecontroleerd en zijn allemaal hard (niet in te drukken, dus lekken niet.) Wat me wel opviel is dat alle stoters op 1 na gemakkelijk zijn rond te draaien in de vrijstand. Ik heb zo het vermoeden dat 1 stoter wat stoever op en neer gaat waardoor mogelijk compressie verlies optreedt.

Heeft iemand er ervaring mee? Het is de uitlaat van de 1e cilinder onder de vulopening van de oliedop. Er is ook een kras op de nok te zien. Mogelijk is er ooit een zandkorrel tussen geraakt bij het vullen?

Dan heb ik nog dat bij het optrekken in koude toestand dus, de aandrijving trilt in lage toeren, dus bij overschakelen van 4 naar 5 bij 80km/uur. Dit is ook over als de motor warm is.
Ik zie een verband maar ja?

Jullie hulp is welkom.

ton

Geplaatst door ton (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

judy.verschoor (0), 17 jaar geleden

Was benieuwd of je er al uit was. Heb exact hetzelfde probleem en verdenk ook ernstig een klepstoter. Kan echter een bobine ook nog niet uitsluiten. Injectors gereinigd/ bougies en kabels vervangen/ MAF sensor geen invloed.






[quote=ton]De motor start in koude toestand prima en loopt mooi rond, maar na korte tijd begint hij slechter te lopen. Het lijkt net of hij op 3 cilinders loopt. Diagnose met de OBD koffer levert niets op. Overigens is de motor dan warm en loopt de motor redelijk rond. Wel schudt deze zachtjes.

Compressie is 3x 11 en 1x 10 bar. Is niet slecht te noemen, onsteking, bougies en kabels is ok.

Volgens de Ford garage zou het een klepstoter kunnen zijn omdat er af en toe wat getik te horen is, of een lekke klepstoter. Dat heb ik gecontroleerd en zijn allemaal hard (niet in te drukken, dus lekken niet.) Wat me wel opviel is dat alle stoters op 1 na gemakkelijk zijn rond te draaien in de vrijstand. Ik heb zo het vermoeden dat 1 stoter wat stoever op en neer gaat waardoor mogelijk compressie verlies optreedt.

Heeft iemand er ervaring mee? Het is de uitlaat van de 1e cilinder onder de vulopening van de oliedop. Er is ook een kras op de nok te zien. Mogelijk is er ooit een zandkorrel tussen geraakt bij het vullen?

Dan heb ik nog dat bij het optrekken in koude toestand dus, de aandrijving trilt in lage toeren, dus bij overschakelen van 4 naar 5 bij 80km/uur. Dit is ook over als de motor warm is.
Ik zie een verband maar ja?

Jullie hulp is welkom.[/quote]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford 0 of stel zelf een nieuwe vraag.