hallo,
ik heb een ford mondeo wagon 2.o tddi die alleen met warm weer de motor spontaan uit valt.
De gloeispiraal gaat dan even knipperen en kan ik daarna gewoon weer starten en verder rijden.
Met koud weer heeft de auto er geen last van. Met en zonder de airco aan maakt niks uit en
volgens mij kan de auto met warm weer op een één af ander manier de warmte niet kwijt misschien.
Terwijl de temp. meter gewoon de juiste temp blijft aangeven.
Kan iemand er mij mee helpen wat het eventueel kan zijn.
m.v.g. robert
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Eerst maar eens uit laten lezen, dan weet je misschien meer.
even uitlaten lezen en even vragen of ze de nokkenaspositie sensor en bedrading even nakijken gebeurt veel dat daar het probleem zit als er een zwarte stekker en of sensor inzit is daar een service brief over dat er een grijze in moet met kabel
Een tddi (VP30/VP44 pomp) heeft geen nokkenassensor, alleen de tdci heeft er één. Dus zoals Postie al aangaf, eerst laten uitlezen en dan kan je verder.
17-8-05 Onvoldoende vermogen; vertraagde reactie op gasgeven en/of slecht stationair draaien, motor start moeilijk of geheel niet
69/2003
Als een klant een klacht heeft over het volgende: Laag vermogen Vertraagde reactie op gaspedaal Onregelmatig stationair toerental of motor start moeilijk en uit WDS-controles blijkt dat storingscode (DTC) P0340 of P0335 is opgeslagen, dan is de hoofdoorzaak waarschijnlijk het ontbreken van het signaal van de CMP-sensor. Er moet zo nodig een nieuwe CMP-sensor en stekker worden aangebracht om de storing te verhelpen.
Vanwege meerdere aanpassingen aan het CMP-subsysteem bij alle modelupdates van de vermelde producten, moet worden gecontroleerd of de stekker aan draadbundelzijde compatibel is met de CMP-sensor in het geval een nieuwe CMP-sensor wordt aangebracht.
Aan de hand van deze TSB kan worden bepaald of er in combinatie met een nieuwe CMP-sensor ook een nieuwe stekker aan draadbundelzijde moet worden aangebracht. zo staat het op e-tis
Je moet wel alles lezen. Deze tsb is enkel van toepassing op focus, mondeo, transit connect en transit met voorwielaandrijving uitgerust met TDCI motor. En zoals daarjuist gezegd gaat het hier om een TDDI.
ik heb de auto een keertje eerder laten uitlezen en toen kwamen erveel code's ter voorschijn.
B1550, U2201, P0216, P0335, P0404, P0409, P1665, B1254, U1900
Ik heb geen last van onregelmatig toerental en slecht starten.
En uit uitvallen van de motor is ook niet regelmatig maar heel af en toe onder het rijden.
En de temp heb ik al aneloog en digitaal bij gehouden maar de temp komt ook niet hoger dan 90 C graden.
Dinsdag ga ik weer na de garage om de auto weer opnieuw uit te lezen.
Alvast bedankt voor de reactie
17 jaar
Dit lijkt echt iets voor de "specialisten" te worden.
Zelf denk ik door de"massa"- foutcodes aan een "massa"-probleem c.q. een stroomcircuit probleem
of een stekkerprobleem bij de computer.
Is de auto al langere tijd in je bezit?
17 jaar
nee ik heb de auto nog maar net.
wanneer de auto uitvalt gaat niet alleen de gloeispiraal knipperen maar ook de olielampje.
Kan het zijn dat er een sensor af en toe verkeerde waarde doorgeeft misschien..?
17 jaar
Kijk eens naar de bedrading die vanaf de pomp komt.
Deze loopt ook langs de startmotor, misschien dat ie daar doorgesleten is.
Krijg je deze codes ook.
Komt bij Transit nog wel eens voor namelijk.
Misschien dat het bij jou ook wel het geval is.
Anders de stekker op de pomp controleren met een 2,5mm boortje en kijken of deze goed in de pennetje klemt.
ik heb vandaag weer een motor uitval gehad en ben naar de ford dealer geweest om hem uit te laten lezen.
En weer kwamen precies de zelfde storingen tervoorschijn als toen. B1550, U2201, P0216, P0335, P0404, P0409, P1665, B1254, U1900 De dealer zef denkt dat het waarschijnlijk aan de pomp ligt maar durft niet met zekrheid te zeggen want de auto rijd gewoon weer. En zomaar onderdelen te vervangen vind ik een prijze optie omdat ze niet weten waar het begint en eindigt, word mij te dure optie.
Weet iemand nog miss. een andere optie....????
17 jaar
IK denk toch dat het een stekkerverbinding of een draadbreuk is.
Kan het niet een of ander relais zijn ? pomprelais misschien ?
17 jaar
De computer een keer resetten door de accu voor een half uurtje los te maken ?.
(terug naar de basis-instellingen).
17 jaar
de auto staat al bij de ford dealer want de motor valt continu uit, zelfs bij stationair lopen. Maar als de motor blijft lopen dan loopt hij ook wel weer goed en heeft geen last van haperen of stoteren. Dus hij loopt of loopt niet. Moeilijke probleem...
17 jaar
ze hebben de krukassensor vervangen, ben benieuwd of het probleem nu verholpen is.
Kan iemand mij vertellen wat die krukasensor inhoud en waarvoor hij dient?
17 jaar
De krukassensor meet het toerental van de motor en de stand van de krukas. Het is hét basissignaal van de gehele motorregeling,
Dus als ik het goed begrijp, als de krukassensor een verkeerde waarde doorgeeft af en toe. Dan kan daardoor de motor spontaan van afslaan?
17 jaar
De krukassensor geeft een wisselspanningsignaal waaruit de pcm een aantal gegevens haalt, waaronder het motortoerental en de stand van de krukas. Zelfs de relatieve compressie tussen de verschillende cilinders is te meten. Maar idd, als je de stekker van krukassensor losmaakt terwijl de motor draait,valt de motor stil. Dus het kan dat als de sensor af en toe mist, de motor stilvalt.
bedankt voor je reactie's, super..
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar