Beste lezers,
Wie kan mij adviseren met onderstaande problemen?
Bij mijn ford het volgende geconstateerd.
Probleem 1:
-> wordt langzaam warm -> eenmaal op temperatuur en op de snelweg slaat de temperatuur meter helemaal links onderin de hoek. (verwarming word ook kouder)
-> Na bijvoorbeeld voor een stoplicht te hebben gestaan hersteld de meter zich. (Verwarming word weer heter)
-> Dit blijft zich herhalen!
Probleem 2:
Bij een warme motor blijft hij even goed stationair lopen echter na 15 seconden gaat deze staan halen als hij stationair loopt. Tussen de 800rpm -> 1100 rpm.
Wat heb ik gedaan:
Stappenmotor schoongemaakt -> geen resultaat
Andere luchtmassa meter gemonteerd -> zelfde resultaat geen verbetering
Kabel van de luchtmassa meter losgehaald -> motor loopt goed echter daling in het vermogen.
Constateringen:
Bij de ford -> Waarschijnlijk het valse lucht klepje kapot -> al meerdere items over gelezen dus valt te proberen.
Bij de APK -> Motor met aangesloten luchtmassa meter veels te hoge lambda meting (afkeur) -> zonder lmm (goedkeur)
Ik som alles even op misschien dat er tussen de verschillende items een verband ligt.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
even thermosstaat vernieuwen de motor blijft te koud en krijg je hoogstwaarschijnlijk deze trubbel
Robby, dank je wel voor je antwoord!
Dit heb ik idd overwogen, echter vind ik het zo vreemd dat de temperatuur meter lijkt spanningsloos te worden en helemaal in zijn "nul" stand gaat staan.
De temperatuur blijft namelijk wel goed en normaal als ik hem stationair laat lopen, dan regelt de thermostaat hem keurig af....
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar