Temperatuurmeter vliegt omhoog en is na twee minuten op temperatuur .
Als je de motor afzet gaat hij borrelen in het tankje .
Reeds de cinderkop vervangen , daarna de thermostaat en de radiateur .
De waterpomp losgehad , niets aan te vinden .
Radiateur blijft koud .
Temperatuur in de kop is 140 als het lampje gaat branden en de meter in de hoek staat.
Wat zie ik over het hoofd ?
M.vr.gr.
Fré
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Focus is HEEELLLL lastig te ontluchten. Probeer hem met een vacuum vuller te vullen.
Succes!
3 mogelijke oplossingen:
1, koudere thermostaat monteren
2, wijziging aan 2 koelslangen doorvoeren, even zoeken op dit forum staat al ergens
3, gaatje in huidige thermostaat boren
Maar ten alle tijden als koelsysteem leeg is deze met een vacuumvuller vullen, hierna motor starten en op 2000rpm laten draaien totdat koelvin inslaat.
Suc6
Geen orginele thermostaat monteren, vaker problemen mee gehad. Een imitatie doet het beter..
Ik heb heb ontlucht door het tankje zo hoog mogelijk op te hangen en gewacht tot er geen luchtbelletjes meer kwamen .
Er zit een thermostaat met ontluchtingsgaatje in van 82 graden .
Stationair draaiend slaat de fan op 1e snelheid aan bij 120 graden en slaat weer af bij 113 graden .
Dat blijft hij volhouden , maar zodra ik ga rijden wordt hij chagerijnig en schiet de temperatuur weer omhoog .
Als je dan stopt , is de slang bij de thermostaat koud .
Laat ik hem weer even rustig stationair draaien dan komt hij weer op normale temperatuur
Ik heb nog wat benzine in een vaatje staan , maar dat vind ik zonde om er over te gieten ( bezine is duur )
Dus wie heeft er nog wat bruikbaars ?
Ik heb 3 mogelijke oplossingen gegeven,
Suc6
Ik ga er vandaag een koudere thermostaat in zetten ( met ontluchtingsgaatje )
Alleen dat van de wijziging van de koelslangen kan ik nergens vinden .
Haal er de termostaat eens uit, en monteer terug, dan ga je rijden, blijft de radiatorslang nog steeds koud, zoek dan het probleem ergens anders, bv een verstopping
14 jaar
ik bedoel met monteer terug,zonder termostaat natuurlijk!!
14 jaar
Hallo
Als de radiateur of delen daarvan koud blijft, zal de temperaruur oplopen
@ markus, waarom een vacuumvuller gebruiken bij de focus? Heb hier geen problemen meegehad, het is gewoon een zelfontluchter, ik vul ze altijd rustig en dan laat ik ze 2000-2500 rpm draaien tot fan in tikt
Het probleem is opgelost !!!
Thermostaat van 74 graden en hij doet het perfect
Hartelijk dank voor het meedenken
Dacht het probleem opgelost te hebben .
De temperatuur blijft perfect tot 135 km/u.
Daarboven loopt hij op tot in de hoek en volgens mijn scanner is het dan 104 graden , maar het lampje gaat niet branden en hij blijft prima draaien .
Nog suggesties ?
3 mogelijke oplossingen:
1, koudere thermostaat monteren
2, wijziging aan 2 koelslangen doorvoeren, even zoeken op dit forum staat al ergens
3, gaatje in huidige thermostaat boren
Maar ten alle tijden als koelsysteem leeg is deze met een vacuumvuller vullen, hierna motor starten en op 2000rpm laten draaien totdat koelvin inslaat.
Suc6 schreef Doctor,
Heb je punt 2 al gehad? dat lees ik niet.
Anders heb je nu ook de kans door dat hij al een paar keer te heet is geweest, dat je weer op nieuw kunt beginnen met meten.
zet er maar een andere motor in dit symtoon ook al een paar keer gehad en alles gedaan, wat blijkt er zit een waterkanaal in de motor verstopt, dit krijg je nooit meer los.
Zelfde probleem twee weeken geleden opgelost.
In het thermostaat huis, kunstof deel zit een klein sluufje zorg dat het ontluchtings gaatje van de thermostaat daar precies mee in lijn staat.
En ik heb bij deze thermostaat dat kleine afsluitertje afgeknipt dit ivm. stromings richting van koelsysteem.
En wij zijn er pas achtergekomen nadat de waterpomp temp. sensor radiateur accu en drie verschillende thermostaten vervangen waren blok gespoeld computer laten uitlezen en nog geen oplossing te hebben gevonden de oorzaak nog eens nader onder de loep genomen en toen tot deze ondekking gekomen.
De werking van het sluufje is het ervoor zorgen dat er absoluut geen lucht bij de thermostaat kan blijven zitten.
Het betreft hier trouwens een ford focus 1.6 16v zetec van 2002.
mvg skip
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar